به گزارش خبرنگار دفاعپرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران امروز در همایش رسانه انقلابی در اراک در جمع مدیران رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاههای استان اظهار داشت: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانههای جهان نبوده و این نشان از اهمیت کشورمان برای دشمنان است.
شریف اضافه کرد: قبل از انقلاب تمام امکانات ایران به دست آمریکاییها بود و این موضوع را همه اذعان دارند و خودشان رسما میگویند بیش از ۱۳۰ مستشار در اداره ایران نقش موثر داشتهاند.
وی کلید واژه رفتار مشترک آمریکایی قبل از انقلاب، طول انقلاب و هم اکنون را منافع آنها به خصوص نفت دانست و افزود: آمریکایی ها در هیچ کجا منافع ملت ها را در نظر نگرفتهاند و تنها به فکر خودشان بودند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: روی کار آمدن ترامپ نعمت بزرگی برای ایران بود چرا که چهره و ماهیت پلید آمریکایی را به رخ همه جهانیان کشاند و رهبر معظم انقلاب اسلامی که تعبیر دست چدنی را به کار بردند آرام آن را به وضوح نشان داد و در همین چند روز گذشته در افغانستان اعلام کرد که ما دنبال نفت منطقه هستیم.
شریف به ۳ راهبرد مهم رسانهای دشمن علیه ملت ایران استفاده اشاره کرد و گفت: راهبرد اول، به دلیل تفاوت نسلی ایجاد شده در کشور مردم را از تشکیل انقلاب اسلامی پشیمان کنند و در یک جمله بگویند نظام دینی نظامی ناکارآمد است.
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دومین راهبرد رسانهای دشمن این است که شرایط موجود را یک شرایط بحرانی و لبه پرتگاه نشان دهد اما امروز با توجه به دستاوردهای مهم چهل ساله اصلا کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و لذا برخی مشکلات وجود دارد اما بحران وجود ندارد.
وی اضافه کرد: یاس و ناامیدی از آینده، سومین راهبرد رسانهای دشمن است و یکی از دلایل مهم صدور بیانیه گام دوم همین مساله است که ابتدا باید چهل سال گذشته را تبیین کنیم و بعد نشان دهیم از کجا به کجا رسیدهایم و در واقع مفاد و سرفصلهای بیانیه گام دوم امید به آینده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه در تاکتیکهای دشمن همواره این ۳ راهبرد وجود داشته و همیشه به دنبال این بوده که در آستانه هر اتفاق مهمی در کشور از این تاکتیک ها بهره ببرند گفت: نمونه آن در همین سهمیهبندی بنزین ایجاد شد که دشمن نهایت تلاش را با ابزار رسانهای انجام داد و متاسفانه خسارتهای زیادی هم به کشور وارد شد چرا که اشرار در فتنه اخیر از مجهزترین ابزارها و حرفهایترین روش ها استفاده کردند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر زمان که ایران بر روی موج مثبت رسانهای قرار میگیرد قطعا باید منتظر هجمهها و حملات دشمنان به خصوص در حوزه رسانهای باشیم.
شریف با اشاره به اینکه آمریکاییها بعد از هر موفقیتی که توسط ایران کسب میشود قطعا به دنبال جبران هستند بیان داشت: چرا که قدرت نمایی کشور موج تحقیر و برای آنها گران تمام می شود. نمونه آن شکست داعش و پیروزیهای جبهه مقاومت و سرنگونی پهپاد جاسوسی بود.
وی یادآور شد: امروز دشمن در آستانه انتخابات به دنبال عرض اندام است چرا که از تهاجم نظامی و خارجی کاملا ناامید شده است.
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: رسانهها باید ابتدا خودشان را بشناسند، دشمن شناسی را در اولویت بگذارند و سپس کارهای موثر در این راستا انجام دهند چرا که یکی از موثرترین کارهای رسانه ای اقدام به موقع و توجه به زمان شناسی است که باید قابل توجه باشد.
شریف با اشاره به اینکه حرف سواد رسانهای را امروز خیلیها میزنند اما به آن توجه و عمل نمی کنند چرا که امروز حداقلها را در مورد سواد رسانهای هم رعایت نمی کنند متذکر شد: برخی اوقات نخبگان و حتی اهالی رسانه هم به سواد رسانهای توجه نمیکنند چرا که یک پیام حاوی اهداف گوناگون است.
انتهای پیام/