توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به طلاب؛ در دوران طلبگی دست به نوآوری بزنید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به طلاب جوان، گفت: در دوران طلبگی دست به نوآوری بزنید‌ و نیازهای جامعه را توسط آن تامین کرده و منتقل کنید؛ اما باید از علم بزرگان هم پیروی کرد.
کد خبر: ۳۷۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ - 03December 2019

توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به طلاب؛ در دوران طلبگی دست به نوآوری بزنیدبه گزارش گروه سایر رسانه‎‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» شامگاه دوشنبه در همایش «نقش روحانیت در ترویج نماز»، اظهار داشت: امروز باید تفسیر قرآن کریم روزانه در حوزه‌های علمیه برای تبیین تمام ابعاد دین اسلام بیان شود.

وی تصریح کرد: باید محور همه تبلیغ‌هایی که طلاب و صاحبان تریبون می‌کنند «قرآن» باشد؛ چراکه پیامبر اسلام (ص) روز قیامت از مردمی که قرآن را رها کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

‌قرائتی با اشاره به اهمیت یادگیری قرآن در دوران کودکی و نوجوانی‌، تاکید کرد: همواره هنگام مطالعه نکته‌برداری کنید، البته تعطیلات حوزه هم باید کمتر از این‌ها باشد و برخی کتب حوزه که نیاز امروز جامعه نیست، حذف شود.

وی با بیان اینکه طلاب علاوه بر مطالعه، باید ورزش‌های کم‌هزینه و اخلاق ‌را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند، گفت: برخی از علوم هستند که برای جوامع نفعی ندارد؛ لذا صرف وقت برای این علوم بیهوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: هرچند باید در دوران طلبگی دست به نوآوری بزنیم و نیازهای جامعه را توسط آن تامین کرده و منتقل کنید؛ اما باید از علم بزرگان هم پیروی کرد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید به گونه‌ای تربیت شوند که توانایی کلاس‌داری داشته و در هنگام حضور در مدارس موثر واقع شوند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما تربیت دینی نوجوانان و جوانان است.

‌قرائتی افزود: برای ماندگاری صحبت‌ها و تاسی از گفته‌های‌مان توسط مخاطب، باید از روش‌های مختلف جذاب استفاده کرد تا پیام به راحتی قابل درک باشد.

خاطرنشان می‌شود، این همایش با حضور شمار زیادی از طلاب و با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها