ایران یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیس

وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده در دیدار با همتای انگلیسی خود در مورد موضوعات مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۳۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ - 03December 2019

ایران یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار وزرای خارجه آمریکا و انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در لندن با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، ایران یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «وزیر خارجه پامپئو در حاشیه نشست سران ناتو در لندن با وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده و بابت حمله تروریستی اخیر در لندن، تسلیت صمیمانه خود را اظهار داشت.»

این بیانیه می‌افزاید: «وزیر پامپئو و وزیر راب در مورد اهمیت ایجاد شبکه امن ۵G و همکاری با یکدیگر در مورد چالش‌های برآمده از ایران، بحث کردند.»

انگلیس یکی از معدود کشور‌های اروپایی است که در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس مشارکت دارد. دو هفته پیش یکی از ناوشکن‌های انگلیسی ناو هواپیمابر آمریکا را در عبور از این تنگه همراهی کرد. با این وجود، لندن مدعی است که با موضع آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران مخالف است و برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا تلاش می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها