دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲۰۰۰ شهید روح‌اللهی

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ...» همان آیه معروفی که در رثای مؤمنان و شهدا به‌کار می‌برند را سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برای توصیف ۹۲ هزار بسیجی شهید خواند و در جمع بسیجیان، از مسئولان کشور خواست که با مردم صادق باشند و تفکر بسیجی را در خود احیاء کنند.
کد خبر: ۳۷۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ - 04December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چفیه‌ها بر گردن، سربند‌ها بر سر، پرچم‌ها برافراشته و گام‌هایی که بدون هیچ شک و تردیدی در چهل سال دوم انقلاب، به سوی «آزادی» برداشته می‌شوند و در این میان خواهرانی نیز هستند که علاوه بر این، چادرهای زهرایی خود را با اعتقاد راسخ، محکم گرفته‌اند و زینب‌وار در این مسیر حرکت می‌کنند؛ آری، امروز سربازان رهبر آزاده انقلاب در «آزادی» جمع شدند تا مانند همیشه، به مقتدای خود بگویند که «آماده‌ایم، آماده...»، ۱۲ هزار بسیجی ولایی که یاد و خاطره ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی را گرامی داشتند.

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

فریاد‌های «یاحسین» و «یا ابوالفضل» (علیها‌السلام) بسیجیان و خانواده‌های شهدایی که عکس‌ شهید خود را بر روی دست داشتند، امروز سالن ۱۲ هزار نفری آزادی را لرزاند؛ بسیجیانی از اقصی‌نقاط ایران اسلامی، در هر قشر و سن‌وسالی، که با یک هدف دور هم جمع شدند؛ جمع شدند که بگویند «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

اوج شکوه دوران دفاع مقدس را زمانی می‌شد در میان این بسجیان دید که همگی، چه آن‌هایی که این دوران را درک کرده بودند و چه جوانانی که فقط خاطرات دوران حماسه و ایثار را شنیده بودند، همه‌باهم به همراه مجری که با لباس خاکی و چفیه در برنامه حاضر شده بود، می‌خواندند: «با نوای کاروان، بار بندید همرهان، این قافله عزم کرببلا دارد...»، «سوی دیار عاشقان، رو به خدا می‌رویم، بهر ولای عشق او، به کربلا می‌رویم...»، تا این‌که رسیدند به شکوه حماسه‌های رزمندگان مدافع حرم؛ «منم باید برم، آره برم سرم بره، نزارم هیچ حرومی طرف حرم بره...».

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ...» همان آیه معروفی که در رثای مؤمنان و شهدا به‌کار می‌برند را سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برای توصیف ۹۲ هزار بسیجی شهید خواند و در جمع بسیجیان، از مسئولان کشور خواست که با مردم صادق باشند و تفکر بسیجی را در خود احیاء کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) همچنین در توضیح کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی گفت که این برای اولین‌بار در ۴۰ سالگی انقلاب بود که چنین کنگره‌ای در سطح شهدای بسیجی سراسر کشور برگزار شد؛ کنگره‌ای که آغاز آن با برگزاری یادواره‌های استانی از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج همراه بود و طی آن، یادواره‌های متعددی در شهر‌های مختلف برگزار شد. (بیشتر بخوانید)

سرلشکر فرمانده بسیجی «حسین سلامی» نیز در جمع بسیجیان، مانند همیشه با سخنان اقتدارآمیز خود، لرزه بر اندام دشمنان انقلاب انداخت و گفت که همه جهان اسلام به میدان جهاد تبدیل شده است؛ به نحوی که مستکبران در حال فرار هستند و فرزندان اسلام هر روز یک مهره سیاسی آنان را تا گورستان تشییع می‌کنند.

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

فرمانده کل سپاه پاسدار انقلاب اسلامی همچنین با تعظیم در برابر مقام بزرگ شهیدان والامقام و خانواده‌های آن‌ها تصریح کرد که شهیدان ما حقایق زنده و درخشان اسلام و ایران و خانواده‌های آن‌ها نیز نماد‌های بی‌پایان صبر هستند. (بیشتر بخوانید)

خواهری کردند، برادری کردند؛ همان ۱۲ هزار بسیجی را می‌گویم که خود را مدیون خون شهدا می‌دانند؛ به‌خصوص سه شهید گمنامی که امروز میهمان این ۱۲ هزار بسیجی بودند. آری! بسیجیان همگی با هم خواندند «گلی گم کرده‌ام می‌جویم او را، به هر گل می‌رسم، می‌بویم او را...» و برای شهدا با اشک و ناله و آه، برادری و خواهری کردند و همزبان با شهدا روضه خواندند؛ «از حرم تا قتلگه زینب صدا می‌زد حسین...».

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

وقتی صحبت از سرداران اسلام می‌شود، لیاقت سرداری واقعی را می‌توان در کسانی دید که از بزرگ‌ترین دارایی خود، یعنی جان‌شان گذشتند و امروز به تعبیر امام‌شان؛ در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصول‌شان، عند ربهم یرزقونند؛ اگرچه که جاماندگان از قافله شهدا که امروز خار چشم دشمنان اسلام هستند نیز سردارها و مالک اشترهای امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند.

خانواده‌های شهیدان «علیرضا موحددانش» و «کاظم نجفی رستگار»، از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس، امروز از دست‌های فرمانده کل سپاه، درجه سرلشکری دریافت کردند و یاد و خاطره آن‌ها در میان جمع ۱۲ هزار نفری بسیجیان، گرامی داشته شد.

بسیجیان امروز روحیه بالایی داشتند؛ یکی از بسیجیان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، گفت: همان‌طور که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند؛ حضرت علی (ع) تمام وجود خود را وقف در اسلام، اخلاص و خدمت به مردم به‌خصوص مستضعفان کرد و امروز هم بسیجی باید دنباله‌رو و ادامه‌دهنده راه علی (ع) و ولی فقیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) باشد تا بتواند، عزت و افتخار این مملکت را دوچندان کند و از طرفی نیز مقابل دشمنان نظام و انقلاب، مقتدر و کوبنده ایستادگی کند.

بسیجی دیگر که روحانی سادات بود، گفت که «این تجمع ۱۲ هزار نفری بسیجیان، یکی از مصداق‌های عملی همراهی بسیج نسبت به آرمان‌های اسلام، اهل بیت و انقلاب اسلامی بود» و در ادامه تأکید کرد که «در این چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، خوشبختانه بسیج در همه عرصه‌ها، پیش‌قراول حرکت‌های انقلابی و ایستادکی در برابر توطئه‌های دشمنان بوده است، به ویژه در فتنه اخیر که دیدیم بسیجی‌ها بدون هیچ مُزد و مواجبی،  خود را صاحبان اصلی نظام و انقلاب اسلامی دانستند و همچنان نیز هرکجا که احساس کنند تکلیف برای انقلاب اسلامی بر گردن دارند، در این راستا کوتاهی نمی‌کنند».

۱۲۰۰۰ بسیجی ولایی؛ ۹۲ هزار بسیجی شهید روح‌اللهی

آری! امروز هم گذشت و این بسیجیان بودند که دوباره ثابت کردند که در رکاب انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ایستاده‌اند؛ در حالی که از ابتدای انقلاب اسلامی نیز در همه صحنه‌های عملی نیز با جان و مال خود مقتدرانه حاضر بودند؛ اینک نوبت مسئولان است، مسئولانی که برخی از آن‌ها اعتماد به نفس و اعتقاد به «مامی‌توانیم» ندارند و فراموش کرده‌اند که همین بسیجیان با دست خالی، هشت سال مقابل صدام که توسط ۳۱ کشور جهان پشتیبانی می‌شد، ایستادگی کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار