قطر در نشست مقدماتی اجلاس سران شورای همکاری شرکت کرد

قطر روز یکشنبه در نشست مقدماتی چهلمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزرای خارجه شرکت کرد.
کد خبر: ۳۷۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ - 08December 2019
قطر در نشست مقدماتی اجلاس سران شورای همکاری شرکت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ریاض روز یکشنبه میزبان یکصد و چهل و پنجمین نشست مقدماتی وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس بود.
 
خبرگزاری دولتی قطر «قنا» بدون اشاره به نام مسئول قطری شرکت کننده در نشست مقدماتی شورای همکاری، خبر داد که قطر هم در این نشست شرکت کرده است.
 
در این نشست که در آن تعدادی از مسئولان وزارت خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری حضور داشتند، مسایل مربوط به مقدمات و تدارکات برگزاری چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است پس فردا (۱۹ آذرماه) در ریاض برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.
 
شاه سعودی اخیرا از «شیخ تمیم» امیر قطر دعوت کرده که در این اجلاس شرکت کند،، اما هنوز مشخص نشده که حضور قطر در این اجلاس در چه سطحی خواهد بود.
 
روابط دیپلماتیک قطر با عربستان و سه کشور دیگر عربی بیش از دو سال است که قطع است،، اما به گفته منابع کویتی، روابط دوحه و ریاض طی هفته‌های اخیر رو به بهبودی است. «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت چند روز پیش گفته بود که نشانه‌های مثبتی برای پایان اختلافات میان اعضای شورای همکاری و بحران قطر وجود دارد.
 
بلوک تحت رهبری ریاض برای ازسرگیری روابط با دوحه ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را مطرح کرده است.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها