در نشست خبری «دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» مطرح شد؛

عرضه ۱۰ هزار کتاب دفاع مقدس توسط ۱۰۰ ناشر/ ۲۰۰ میلیون بُن کتاب عرضه می‌شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج از عرضه بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب توسط ۱۰۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب ملی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ - 11December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» که همزمان با برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان در بندر عباس برگزار خواهد شد، صبح امروز در محل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

«سردار احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، «قادر آشنا» مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، «حسین صفری» عضو شورای برنامه‌ریزی این نمایشگاه و «احمد شاکری» مشاور رئیس در این نشست خبری حضور داشتند.

«سردار احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در ابتدای این نشست اظهار داشت: دهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس است و ابتدای کار قرار بود این نمایشگاه در تهران برگزار شود، اما پس از چند دوره با توجه به بحث عدالت اجتماعی فضایی را فراهم کنیم تا مردم سراسر کشور از امکانات این نمایشگاه‌ها در سراسر کشور استفاده کنند.

عرضه ۱۰ هزار کتاب دفاع مقدس توسط ۱۰۰ ناشر/ ۲۰۰ میلیون بُن کتاب عرضه می‌شود

وی گفت: سعی شده است به بهانه‌های مختلف از دو سال گذشته از فضای کنگره‌های ملی دفاع مقدس در جهت برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس استفاده کنیم که سال گذشته در کرمان در ایام برگزاری کنگره شهدای این استان، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را برگزار کردیم و امسال نیز دهمین دوره نمایشگاه را در محل مصلی بندرعباس برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: امیدواریم این نمایشگاه کمک کند تا ناشرین با شوق بیشتری در زمینه ادبیات دفاع مقدس کار کنند. این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکاناتی از قبل فضای مناسب، تخفیفات و تسهیلات استانی برخوردار است.

سردار حق‌طلب از حضور ۱۰۰ ناشر دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و افزود: حدود  ۱۰۰ ناشر در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب ارائه می‌کنند که بخشی از این آثار، آثار جدید است. رونمایی کتاب، نشست‌های تخصصی و نشست‌هایی درباره کودک و نوجوان با همکاری سپاه هرمزگان فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده تا کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس از این برنامه‌های هنری و مسابقه‌ای استفاده کنند.

وی گفت: برنامه‌های شب خاطره و شب شعر نیز در حاشیه این نمایشگاه پیش‌بینی شده است. در این رابطه سعی می‌کنیم تکلیف بزرگی که مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش صدبرابر آثار ادبی دفاع مقدس مطالبه کردند را محقق کنیم لذا در مقدمه این نمایشگاه فعالیت‌هایی از جمله آموزش نویسندگان استانی را آغاز کرده‌ایم که موجب آموزش بیش از ۷۰۰ نویسنده شده است تا شاهد افزایش آثار ادبی دفاع مقدس باشیم.

«قادر آشنا» مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه این نشست گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس وظایف و رسالتی که دارد موضوعات حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت را در صدر فعالیت‌های خود می‌داند.

وی گفت: ما براساس برنامه ششم توسعه مکلف به پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت هستیم. هرچند فعالیت در زمینه دفاع مقدس را در تمام برنامه‌ها داریم، اما از این اتفاق فرهنگی حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: ما در همه نمایشگاه‌های استانی بحث بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک موضوع جدی مدنظر قرار داده‌ایم که مورد استقبال خوب مخاطبین قرار گرفته است. پرداختن به دفاع مقدس در نمایشگاه‌های تخصصی را یک اتفاق مهم می‌دانیم همانطور که اهمیت موضوع دفاع مقدس مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صفری: کمک ۲۰۰ میلیون تومانی وزارت ارشاد به نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

حسین صفری عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در ادامه این نشست هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را کمک به ارائه ویترین برای کتاب و معرفی آثار جدید دفاع مقدس دانست و گفت: ۱۰ دوره نمایشگاه دفاع مقدس آسیب‌شناسی شده است و نهایتاً مقرر شد این نمایشگاه هرساله در یک استان چرخش داشته باشد.

وی افزود: مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو مجمع فعال در برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بودند که ما را در این رویداد همراهی کردند. این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه موثر در تقویم نمایشگاه‌های کشور قرار گرفت چراکه برگزاری این نمایشگاه تخصصی یک امر ضروری است و برای این نمایشگاه وزارت ارشاد از طریق موسسه نمایشگاه ۲۰۰ میلیون کارت یارانه‌ای پرداخت می‌کند که ۴۰ میلیون آن کارت خرید کتاب است.

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس درخصوص اقشاری که شامل دریافت به خرید کتاب دفاع مقدس می‌شوند، گفت: بسیجی عادی و فعال، خانواده‌های شهدا و ایثارگران از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بن خرید کتاب از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس دریافت خواهند کرد. پایگاه‌های بسیج، موسسات فرهنگی و مراکز دیگر تا سقف ۵۰۰ هزار تومان بن خرید خواهند داشت.

صفری از ارائه ۵۴ کتاب تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در غرفه جداگانه‌ای در این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: ۵۴ عنوان کتاب تقریظ شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. این نمایشگاه در مساحت سه هزار متر مربع برگزار خواهد شد. نگاه به مخاطب در این نمایشگاه بسیار جدی بوده است که فکر می‌کنم این دوره شاهد اتفاقات خوبی باشیم. ناشر برگزیده، غرفه برگزیده و فعالان فرهنگی استانی در مراسم پایانی تجلیل می‌شوند.

گفتنی است «دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» از ۲۳ تا ۲۹ آذر ۱۳۹۸ در مسجد جامع بندرعباس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار