رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود/ برگزاری فیزیکی نمایشگاه قطعی نشده است

سردار ناظری از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم‌زمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری فیزیکی این نمایشگاه هنوز قطعی نشده است.
کد خبر: ۴۶۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 29June 2021

سردار «علی ناظری» رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به علاقه ناشران و دست‌اندرکاران حوزه نشر دفاع مقدس برای برگزاری دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته استقبال مجموعه‌های نشر برای حضور در این نمایشگاه متمایل به صورت فیزیکی و حقیقی آن است.

وی از رایزنی با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دوره جدید این نمایشگاه خبر داد و افزود: وزارت ارشاد در پی برگزاری دور دوم نمایشگاه مجازی تهران است لذا آن‌ها درخواستی که از ما داشتند این بود که ما تصمیم‌گیری‌های مربوط به نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را کمی با تاخیر اعمال کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس درخصوص زمان قطعی و مکان برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود این نمایشگاه همزمان با کنگره ملی شهدای استان یزد، در این استان برگزار شود اما ما نتوانستیم طبق این جدول زمان‌بندی عمل کنیم و کنگره شهدای استان یزد برگزار شد.

ناظری ادامه داد: زمان قطعی برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در سال‌ جاری هم‌زمان با هفته دفاع مقدس خواهد بود اما درخصوص مکان نمایشگاه تصمیم‌گیری صورت نگرفته است، ولی آن‌چه مهم است تمایل ما برای برگزاری در یکی از مراکز استانی کشورمان است، چراکه معتقدیم تهران به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب ظرفیت چندانی برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، در زمان برگزاری کنگره‌های ملی شهدا در استان‌ها به این نتیجه مهم رسیده‌ایم که در این ایام، ظرفیت‌های تبلیغی استان‌ها و مخاطبین، بودجه و دیگر امکانات می‌تواند در اختیار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس قرار گیرد که موجب رضایت ناشران می‌شود. 

به گزارش دفاع‌پرس، دهمین دوره نمایشگاه ملی «کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» دی‌ ۱۳۹۸ در هرمزگان با عرضه بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۸ عنوان کتاب در بندرعباس با معرفی و تجلیل از غرفه دولتی برتر، غرفه خصوصی برتر، غرفه‌دار نمونه و پرفروش‌ترین کتاب و تجلیل از فعالان فرهنگی این عرصه به پایان رسید.

تمدید یک‌ هفته‌ای این نمایشگاه، اهدا بُن خرید کتاب به شرکت کنندگان در نمایشگاه و مساعدت استانداری هرمزگان با ناشران حاضر در این نمایشگاه از اتفاقات مهمی بود که برای نخستین‌بار در این نمایشگاه انجام شد و در طول ۹ دوره پیشین برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس سابقه نداشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار