رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان عنوان کرد؛

ضرورت استمرار نمایشگاه مجازی کتاب تهران

حسن‌پور گفت: موافق برگزاری و ادامه‌دار شدن نمایشگاه مجازی کتاب هستم و تاکید می‌کنم که باید از آن حمایت شده و به ویترینی برای تبلیغ آثار ناشران تبدیل شود.
کد خبر: ۵۰۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ - 26January 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «هومان حسن‌پور» رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد ملی و فراملی است، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی که امسال شاهد دومین سال برگزاری آن هستیم از آن جهت ملی و فراملی است که توانسته است کتاب را به دورترین نقاط کشور و حتی خارج از کشور به دست مخاطبان خود برساند.

وی با اشاره به حرفه‌ای برگزار شدن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با سال قبل عنوان کرد: نمایشگاه امسال به صورت حرفه‌ای برگزار شده است، زیرا زمینه مشاوره بین ناشر و خریدار را فراهم کرده است که با فرآیند توزیع سریع و آسان کتاب کامل می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان دومین نمایشگاه کتاب مجازی تهران بر ادامه‌دار شدن این جشنواره فرهنگی تاکید و در ادامه تصریح کرد: موافق برگزاری و ادامه‌دار شدن نمایشگاه مجازی کتاب هستم و تاکید می‌کنم که باید از آن حمایت شود و به ویترینی برای تبلیغ آثار ناشران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ناشران با توجه به شرایط به‌وجود آمده و محدودیت‌های کرونایی به سختی کتاب می‌فروشند، در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند از بعد فرهنگی و چرخه اقتصادی به ناشران کمک کند، خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم ناشرانی عملکرد حرفه‌ای دارند که بتوانند کتاب خود را در ویترین کتابفروشی به فروش برساند، زیرا کتابفروشان معمولا هر کتابی را برای فروش عرضه نمی‌کنند؛ بنابراین اگر نمایشگاه کتاب مجازی بتواند فضایی را ایجاد کند و بستری را برای تبلیغ فرهنگی نه صرفا تجاری برای ناشران فراهم آورد در گام‌های بعدی موفق‌تر عمل خواهد کرد.

حسن‌پور در پایان با بیان اینکه زحمات زیادی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران کشیده شده است و نباید از این رویداد ملی و فراملی به سادگی بگذریم، گفت: بازهم تاکید می‌کنم کتاب فروختن در فضای مجازی حتما باید توسط کتابفروشان انجام گیرد. البته کتابفروشانی که قانونی و با مجوز و شناسنامه مشخص اجازه فروش و توزیع کتاب دارند نه دست‌فروشانی که بساط فروش کتاب را در پیاده‌رو‌های جامعه پهن می‌کنند. مهم است که مخاطب از کتاب‌فروشی که کتاب خریداری می‌کند شناخت داشته باشد و از کتاب‌فروشی‌های مجاز کتاب بخرد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن آغاز شده و تا دهم بهمن‌ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار