مدیر نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد؛

ثبت‌نام ۱۶۰۰ ناشر در «نمایشگاه مجازی کتاب تهران»/ تخفیف ۲۰درصدی و ارسال رایگان ویژگی نمایشگاه مجازی است

ایوب دهقانکار از ثبت‌نام حدود یک هزار و ۶۰۰ ناشر در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه فیزیکی، ۹۰ درصد صرفه‌جویی داریم؛ تخفیف ۲۰ درصدی و ارسال رایگان ویژگی نمایشگاه مجازی تهران است.
کد خبر: ۴۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 05January 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، نشست خبری «نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» صبح امروز با حضور «ایوب دهقانکار» مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، «حسین صفری» معاون اقتصاد و فرهنگ و «آزاده نظربلند» معاون کتاب و فرهنگ این موسسه برگزار شد.

دهقانکار: ثبت‌نام ۱۶۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی

در ابتدای این نشست، ایوب دهقانکار از همراهی اهالی رسانه در جریان نمایشگاه مجازی کتاب تهران تشکر کرد و گفت: این نشست آخرین برنامه رسانه‌ای ما نخواهد بود و حتما چند روز پیش از آغاز نمایشگاه، نشست دیگری را با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بانک عامل نمایشگاه و مدیران شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ترتیب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سازوکار برگزاری این نمایشگاه تشریح شده است و اهالی رسانه و جامعه نشر با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته با ماهیت آن آشنا شده‌اند، افزود: تا این لحظه ۱۶۰۰ ناشر در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و البته ۲۰۰ ناشر ثبت‌نام خود را نهایی نکرده‌اند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه امروز و فردا آخرین مهلت ناشران برای ثبت‌نام در نمایشگاه مجازی تهران است، افزود: زمان ثبت‌نام ناشران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد لذا بعد از اتمام این زمان، امکان ثبت‌نام نخواهیم داشت.

دهقانکار خاطرنشان کرد: با همکاری ناشران تمام کتاب‌های با ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان در اختیار مخاطبین در سراسر کشور قرار خواهد گرفت و این امتیازی است که نمایشگاه مجازی برای مخاطبین فراهم کرده است.

دی‌ماه آغاز ثبت‌نام برای دریافت یارانه کتاب

وی درخصوص مشمولین یارانه کتاب گفت: همانند سال‌های گذشته دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه از روز ۱۸ دی‌ماه با مراجعه به سایت کتاب فرایند درخواست را برای دریافت بن کتاب انجام دهند. در این نمایشگاه صدور فیزیکی بن کتاب نخواهیم داشت و تمام یارانه‌ها روی کد ملی ثبت خواهد شد البته اهل قلم نیاز به ثبت‌نام ندارند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از افزایش ۲۵ درصدی یارانه خرید کتاب خبر داد و گفت: سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۲۰۰ هزار تومان است که ۸۰ هزار تومان آن توسط وزارت ارشاد و ۱۲۰ هزارتومان توسط شخص پرداخت خواهد شد. بن اساتید نیز ۴۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد آن توسط شخص و ۵۰  درصد دیگر را مشمولین پرداخت خواهد شد. اهالی قلم از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

دهقانکار خطاب به ناشران گفت: ناشران با مراجع به غرفه مجازی خودشان لیست کتاب‌هایشان را مشاهده خواهند کرد و خواهش می‌کنیم فقط کتاب‌هایی را تایید کنند که موجودی آن وجود دارد و تعداد کتاب‌های موجود را رقمی عنوان کنند که واقعی است. هرگونه قصور و اهمال از سوی ناشر و نمایشگاه می‌تواند در ذائقه خرید مجازی تاثیر بگذارد و کام مردم را تلخ کند.

وی به نحوه ارسال کتاب‌ها اشاره و عنوان کرد: ناشران باید به موقع کتاب‌ها را برای ارسال به پست آماده کنند و سپس مرحله بعد توسط شرکت پست است که ظرف مدت سه تا شش روز بسته‌های کتب به مردم تحویل داده خواهد شد.

امکان بازدید روزانه یک و نیم میلیون کاربر از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران جلوگیری از تخلف ناشرنماها، عدم امکان نقدکردن بن‌، جلوگیری از فروش کتاب ناشر توسط دیگران را ازجمله ویژگی‌های این نمایشگاه معرفی کرد و گفت: رویدادهایی مختلفی نیز در بخش بین‌المللی نمایشگاه تدرک دیده شده است که به صورت آنلاین و آفلاین با کیفیت دنبال خواهد شد.

دهقانکار به ظرفیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای میزبانی همزمان از یک و نیم میلیون کاربر در روز اشاره کرد و اظهار داشت: در رویدادهای تدارک دیده شده به مسائل اساسی روز حوزه نشر پرداخته‌ام و در همین رابطه از ۴۰۰ کارشناس استفاده خواهیم کرد. مراسم افتتاحیه برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهیم داشت البته این برنامه و جزئیات آن قطعی نشده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار