جوادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بُن‌های خرید کتاب تقویت می‌شوند/ با محدودیت‌های مالی روبرو هستیم

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقویت بُن‌های خرید کتاب در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه‌های استانی کتاب خبر داد و گفت: درصد تخصیص 20 درصدی برای بُن‌های کتاب در نمایشگاه‌های مختلف به‌دلیل محدودیت‌های مالی است و خودمان نیز از این حجم تخصیص راضی نیستیم.
کد خبر: ۳۷۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ - 04January 2020

«محسن جوادی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و تخصیص یارانه 20 درصدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه، اظهار داشت: معتقدیم میزان تخصیص 20 درصدی یارانه برای ارائه بُن خرید کتاب در این نمایشگاه‌ میزان کمی است.

وی به تلاش برای افزایش میزان اعتبارات مالی جهت تخصیص درصد بالاتری برای بُن‌های خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حتماً در آینده تلاش خواهیم کرد تا درصد یارانه بُن خرید کتاب وزارت ارشاد برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و سایر نمایشگاه‌های استانی افزایش داشته باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال حاضر با محدودیت‌های مالی زیادی روبرو است؛ با وجود این محدودیت‌ها  این معاونت تنها می‌تواند در چنین رویدادهایی فقط مشارکت داشته باشد درحالی که ما خودمان نیز از وضعیت اعتباراتی که تخصیص داده‌ایم راضی نیستم ولی محدودیت‌هایی که داشتیم به‌ما اجازه نداد بیشتر از 20 درصد در این نمایشگاه مشارکت کنیم.

جوادی تاکید کرد: رویکرد ما در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ان‌شالله بتوانیم درصد بُن‌های کتاب را تقویت کنیم تا قدرت خرید کتاب را برای علاقمندان و مخاطبین در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و تقویت چرخه نشر افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار