سرهنگ گودرزی در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

برپایی 30 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مدارس استان چهارمحال و بختیاری

مسئول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از برگزاری 30 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در 30 مدرسه مقطع متوسطه در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ - 01December 2019

سرهنگ «حسین گودرزی» مسئول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد اظهار داشت: علم آموزی یکی از موارد موکد اسلام بوده که همواره تکیه بر علم و دانش و تلاش برای دانش اندوزی به مسلمانان توصیه شده است. کتاب از دیر باز حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه‌های مهم و منبع بزرگی بوده و طالبان علم و اندیشه و حقیقت راسیراب کرده است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «باید بشود که در سبد کالای مصرفی خانواده ها کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند و کتاب را بخرند برای خواندن نه برای تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این آن» افزود: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در بین قشر های جامعه گسترش دهیم، باید به این مسئله به عنوان یک فرایند دراز مدت توجه کنیم و سعی شود که مطالعه به صورت کیفی مدنظر قرار گیرد.

گودرزی گفت: کتاب و کتابخوانی برای انسان موقعیتی را فراهم می سازد که بدون درگیری با حوادث گوناگون تجربه حضور در این حوادث و اتفاقات را به انسان می دهد، انگیزه انسان را بالا می‌برد و باعث می شود که انسان نقاط ضعف خود را بشناسد و به اصلاح آن بپردازد. پس بیاییم لطفی به خویش و فرزندانمان کنیم و همگی با عزم راسخ به گسترش فرهنگ کتابخوانی در زندگی خود و عزیزان کرده تا گامهای بلندتر در جهت پرورش صحیح خویش برداریم.

مسئول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: عوامل مهمی در بالا بردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر است، از جمله خانواده، مدرسه، جامعه و وسایل ارتباط جمعی (روزنامه، مجله، کتاب، صدا و سیما) که در شکل گیری عقاید اجتماعی افراد نقش تعیین کننده دارند.

گودرزی ادامه داد: در جامعه امروزی فرد نیاز دارد که به موازات آنچه دربرنامه های رسمی مدارس و دانشگاه‌ها یاد می‌گیرد، در زمینه مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علوم و سلامت جسم و روح دانش کافی بدست آورد و موانعی همچون بی‌حوصلگی نسبت به مطالعه، کمبود وقت کافی، دسترسی نداشتن به کتاب، گریز از مطالعه و فضای مجازی، قیمت گران کتاب در بی رغبتی نسبت به مطالعه وجود دارد که انتظار می رود که هم مردم و هم مسئولان نسبت به فراهم کردن شرایط مطلوب و تشویق کردن کودکان و نوجوانان در این امر مهم اهتمام ورزند‌.

این مسئول با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخانی در حوزه ی دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه آثار تولید شده برای نسل جوان گفت: وقتی که یک نوجوان و یا جوان بیاید و ببیند و تحلیل کند که چگونه می شود که یک نوجوان با احساس و عاشق به خانواده از دنیا دل بکند و به همه چیز پشت پا بزند و به خاطر یک هدف مقدس که همان رضای خدا است برای حفظ خاک و ناموسش از جان شیرینش می‌گذرد و به درجه والای شهادت می‌رسد؛ باید این رشادت‌ها و فداکاری‌ها را به عنوان الگو سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی متذکر شد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ماموریت ذاتی خود با مشارکت اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری و اداره‌کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان اقدام به برپایی 30 نمایشگاه در سی مدرسه در مقطع دبیرستان در سراسر استان کرده که با استقبال خوبی مواجه شده و از هفته دفاع مقدس تا کنون در حال برگزاری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار