ترجمه عربی «در هیاهوی سکوت» در نمایشگاه کتاب بیروت

مدیر نشر ۲۷ بعثت از آماده‌سازی ترجمه کتاب «در هیاهوی سکوت» خبر داد و گفت: این کتاب به زبان عربی ترجمه شده و اسفند ۹۸ در نمایشگاه بیروت با حضور نویسنده رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 11December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست ویژه بررسی کتاب «در هیاهوی سکوت»، زندگی‌نامه مستند شهید عباس ورامینی، دانشجوی پیرو خط امام و رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله  برگزار شد.

در این نشست سمیه جهانگیری همسر شهید، علی ورامینی برادر شهید، جواد کلاته‌عربی نویسنده کتاب، گلعلی بابایی نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی و همچنین همرزمان و خانواده شهید عباس ورامینی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه «مازیار حاتمی» مدیر نشر ۲۷ بعثت ضمن خیرمقدم به حاضرین و همسر شهید گفت: این کتاب بعد از حدود سه سال تحقیق و نگارش، زمستان سال ۹۷ منتشر شد و در مدت ۱۰ ماه چاپ دوم آن نیز رو به اتمام است و انشالله به‌زودی به چاپ سوم خواهد رسید و این در نوع خود یک موفقیت کم نظیر است.

وی ادامه داد: این کتاب به زبان عربی ترجمه شده و اسفند ۹۸ در نمایشگاه بیروت با حضور نویسنده رونمایی می‌شود.

در ادامه مراسم «سمیه جهانگیری» همسر شهید ورامینی به گفتگو با حاضرین جلسه پرداخت و به سؤالات آن‌ها پاسخ داد. ایشان در جواب به سؤال گل‌علی بابایی که پرسیدند: کتاب آنچه خواستید شد؟ گفت: به مقدار زیادی به موضوع رسیدیم و یک سری صحبت‌ها هم نشده و نمی‌شود و نخواهد شد. هر زندگی فراز و فرودی دارد و نمی‌شود از هر چیز صحبت کرد. وی ادامه داد: کتاب از نظر روایت زندگی شخصی شهید خوب بوده است.

بابایی با طرح سوالی از سمیه جهانگیری گفت: حاج عباسِ کتاب همانی هست که شما با او زندگی کردید و همسر شهید در جواب گفت: شخصیت ترسیم شده در کتاب با واقعیت وجودی شهید ورامینی منطبق است آقای کلاته امانت را حفظ کرده‌اند.

در ادامه برادر شهید ورامینی ضمن تشکر از نویسنده و نشر ۲۷ بعثت گفت: شخصیت حاج عباس مغفول مانده بود و این کتاب آغازی برای پرداختن به زندگی سایر شهیدانی است که کمتر به آن‌ها توجه شده است. وی در پایان صحبت‌های خود به عکس روی جلد کتاب و خاطره‌ای مرتبط با این عکس اشاره کرد.

بابایی در سخنان خود به حضور حاج عباس ورامینی از روز‌های ابتدایی در لشکر و همچنین به آخرین سخنرانی شهید همت در مراسم هفتم شهید ورامینی اشاره کرد و گفت: حسین بهزاد همیشه از عباس ورامینی به عنوان درّ گران‌بها و الماس تراشیده یاد می‌کند و الحمدلله آقای کلاته این درّ گران‌بها را به جامعه شناساندند.

«جواد کلاته عربی» نویسنده کتاب در هیاهوی سکوت نیز ضمن پاسخ با انتقادات و سؤالات حاضران گفت: قبل از پایان سال یک جلسه نقد برای این کتاب برگزار می‌شود. وی ادامه داد: طبیعی است که بعضی خاطرات به دلایل مختلف استفاده نشده است و بعضی انتقادات نیز در چاپ‌های بعدی اصلاح می‌شود.

آخرین سخنران این جلسه پرشور دوساعته، آقای علی زحمت‌کش دوست و همرزم شهید ورامینی بود. وی خاطراتی از فعالیت‌ها و عملکرد شهید ورامینی در دوران تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس روایت کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار