مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم بهمن سال جاری افتتاح می‌شود

حجت الاسلام «علی لقمانپور» از افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در بهمن امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ - 11December 2019

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم بهمن ماه افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم پیش از ظهر امروز در نشست با سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا مصداق آیه «يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ» هستند، اظهار داشت: شهدا سربازان ولایت بودند که به یاری ولایت شتافتند و برای خدمت به نظام به میدان نبرد شتافتند.

وی برکات حاصل از انوار شهدا در جامعه را نعمت خدا برشمرد و اظهار داشت: این ولایتمداری و ولایتپذیری شهدا را باید به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم در زمینی به وسعت 32 هکتار در حال ساخت است، از همکاری همه جانبه شهرداری قم در احداث این مجموعه خبر داد و گفت: این مجموعه دارای دو ساختمان و گالری است و در بحث محتوا در حال مطالعه هستیم تا موضوعات و مداخل را استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه 5 درصد تاریخ استان قم و 20 درصد انقلاب و 80 درصد دفاع مقدس در این مجموعه به نمایش در می‌آید، گفت: عمده بحث ما ساختمان این مجموعه به شمار می‌آید که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و سالن آمفی تئاتر آماده شده است و تا بهمن ماه سیستم نور و داخلی آن نیز آماده می‌شود.

لقمانپور ادامه داد: بخش تأسیسات و 90 درصد ساختمان اصلی آماده بهره‌برداری است و محوطه را در اختیار شهرداری قرار دادیم و ساختمان تا بهمن ماه آماده افتتاح خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 18 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه کردیم، گفت: اعتبار احداث ساختمان، از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تأمین شده است.

این مسئول با بیان اینکه نگاه و رویکرد این مجموعه  باید با گفتمان دفاع مقدس مطابقت داشته باشد، گفت: قم با استانهای دیگر فرق دارد و ما نگاه بین المللی داریم و میزبان طلبه‌های 102 کشور اسلامی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در این مجموعه تمدن نوین اسلامی و گفتمان دفاع مقدس را با کشورهای منطقه تلفیق کنیم، گفت: در این راستا در بحث جهاد و مقاومت کارهای خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار