کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد

یک کمیته مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با پیشبرد تحریم‌ها علیه ترکیه به دلیل خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه موافقت کرد.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ - 11December 2019

کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه موافقت کرد.

نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این بار‌ها تهدید کرده‌اند ترکیه را به دلیل تصمیم این کشور برای خریداری سامانه دفاع موشکی از روسیه تحت تحریم قرار خواهند داد. واشنگتن از تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه به دلیل خرید این سامانه‌ها خودداری کرده است.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح موسوم «پیشبرد امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از بازپیدایش داعش» که شامل بند‌هایی برای تحریم ترکیه است را به تصویب رساند.

«باب منندز»، سناتور دموکرات و یکی از اعضای کمیته روابط خارجی چهارشنبه توئیت کرد که این طرح به ترکیه نشان می‌دهد که رفتارش در قبلا سوریه و خریداری سامانه اس-۴۰۰ قابل قبول نیست.

پیش از این گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا خواسته بودند ترکیه را به دلیل خرید اس-۴۰۰ تحت تحریم قرار دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار