غربی‌ها «سعدالحریری» را ناامید کردند

دیپلمات‌های غربی پس از جلسه‌ای در شهر پاریس، اعلام کردند که فعلا هیچ نوع کمک مالی به لبنان و سعدالحریری ارائه نخواهد شد.
کد خبر: ۳۷۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ - 12December 2019

غربی‌ها سعدالحریری را ناامید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیپلمات‌های غربی پس از جلسه‌ای که روز چهارشنبه پشت درهای بسته در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد آب پاکی را روی دست نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ریختند و اعلام کردند فعلا هیچ نوع کمک مالی به این کشور ارائه نخواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که این گروه بین‌المللی که از سوی فرانسه و سازمان ملل متحد هدایت می‌شود برای بحث در خصوص کمک به پایان تنش‌ها در لبنان تشکیل جلسه دادند و توافق کردند که لبنان پیش از دریافت کمک باید دست به سلسله اقداماتی بزند.

«دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در این خصوص گفت که شرکت‌کنندگان توافق کردند که به نهادهای لبنانی مشورت فنی ارائه کنند، اما کمکی را که سعدالحریری خواستار آن شده بود به بیروت ارائه نخواهند کرد.

الحریری از عربستان سعودی، فرانسه، ترکیه، آمریکا، چین و مصر خواسته بود که برای کمک در امر واردات به لبنان کمک مالی ارائه دهند.

شنکر با تصریح به اینکه کمکی در ار نخواهد بود، اعلام کرد که گروه مزبور تنها بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان توافق کرده است و میزان و زمان ارسال این کمک‌ها معلوم نیست.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در پایان این نشست از حمایت اعضای گروه از اعتراضات لبنان خبر داد؛ او خواست که صدای معترضین برای انجام اصلاح شنیده شود.

بیش از 50 کشور سال گذشته توافق کردند که 11 میلیارد دلار به لبنان کمک کنند و پرداخت این کمک را به انجام اصلاحات توسط الحریری مشروط کردند؛ طرف‌های غربی می‌گویند او قادر به انجام این اصلاحات نبوده است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها