مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد:

افزایش مداخل دانشنامه دفاع مقدس فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان فارس از هزار 300 به هزار 600 مدخل افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ - 12December 2019

افزایش مداخل دانشنامه دفاع مقدس فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جلسه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس که با حضور اساتید دانشگاه‌ها و رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد، با بیان اینکه  تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس از دوسال گذشته شروع شده و تاکنون هزار 300 مدخل جمع آوری شده است، اظهار داشت: در نظر داریم بنا به نقش یگان‌ها و رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس 300 مدخل جدید نیز به این مداخل اضافه کنیم تا هیچ یک از سوژه‌های قابل ارایه در دانشنامه جا نمانده باشد.

کوشکی بیان داشت: تعدادی از سوژه‌های دفاع مقدس استان در گذشته از قلم افتاده است که در نظر داریم با یک بازنگری دیگر سوژه‌های مانده را به مداخل موجود اضافه کنیم تا دانشنامه استان بصورت جامع و کامل تدوین شود.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس استان فارس نقش ویژه داشته است چون این استان دارای یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی بوده که فرماندهان و رزمندگان آن نقش‌آفرینی کردند و بسیاری از آمارهای استان در دفاع مقدس برابر با هفت استان کشور است که این نشانگر نقش ویژه این استان در جنگ تحمیلی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: یکی از اولویت‌های این اداره کل تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان است که با همکاری اساتید مجرب تاکنون 40 مقاله در این خصوص تهیه شده که برنامه‌ریزی لازم جهت تهیه مقاله دیگر مداخل صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار