آمریکا احتمالا «عادل عبدالمهدی» را نیز تحریم می‌کند

روزنامه العربی الجدید از احتمال قرار گرفتن نام نخست‌وزیر مستعفی عراق در فهرست بعدی تحریم مقامات عراقی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ - 12December 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه العربی الجدید چاپ لندن امروز اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد، در فهرست تحریم‌های بعدی آمریکا، نام «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق نیز درج خواهد شد.

این روزنامه در گزارشی با اعلام این خبر افزود: بر اساس اطلاعاتی که از داخل منطقه سبز بغداد کسب کرده، به زودی قرار است تحریم‌های آمریکایی جدیدی علیه مقامات مسئول عراقی به اتهام سرکوب تظاهرات‌ها، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و تعامل با ایران اعمال شود و نام عادل عبدالمهدی نیز در فهرست اسامی مقامات مسئول تحریمی جدید آمریکا درج خواهد شد.

بنا بر این گزارش تایید نشده، یک مقام مسئول امنیتی در جنوب عراق و چند شخصیت دیگر نیز در این فهرست خواهند بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه پیش از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیرکل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی حشد شعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت: «کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها