امام جمعه شهرستان بجنورد:

وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی باید عمق بیشتری پیدا کند

امام جمعه شهرستان بجنورد در خطبه نماز جمعه گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید وحدت حوزه و دانشگاه عمق بیشتری پیدا کند و در این راستا دانشگاه وظیفه تولید علم و حوزه نیز وظیفه تربیت و پرورش انسان‌ها را بر عهده دارد.
کد خبر: ۳۷۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ - 13December 2019

وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی باید عمق بیشتری پیدا کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» امام جمعه شهرستان بجنورد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: ۲۷ آذر سالگرد شهادت آیت‌الله «مفتح» است که در تقویم به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی در ادامه دفاع مقدس و جهاد سازندگی را نمونه‌هایی از وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی باید این وحدت عمق بیشتری پیدا کند و در این راستا دانشگاه وظیفه تولید علم و حوزه نیز وظیفه تربیت و پرورش انسان‌ها را بر عهده دارد.

امام جمعه شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: امروز همچنین وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب شده تا به مناطق محروم رسیدگی شود و در محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق کمک‌های ارزنده‌ای صورت بگیرد.

یعقوبی تأسیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را گامی دیگر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: تولید علم و پرورش انسان دو بال توسعه و پیشرفت جامعه است و رسالت دانشگاه و حوزه در چله دوم انقلاب تشریح و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشجویی باید در راستای تبیین و معرفی بیانیه گام دوم انقلاب به جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: آمریکا و اروپا دستانشان در دست یکدیگر است و چراغ سبزی که اروپا و فرانسه نشان می‌دهند به دستور آمریکاست و مسئولان باید آگاه باشند.

یعقوبی تاکید کرد: این قرارداد‌هایی که طبق آن قرار است مبادلات تجاری بین ایران و چند کشور اروپایی انجام شود در واقع برجام دیگری است که مسئولان باید با هوشیاری و بصیرت در این راستا عمل کنند.

امام جمعه شهرستان بجنورد یادآور شد: آمریکا و همدستانش نتوانستند در اغتشاشات اخیر به اهداف خود برسند در نتیجه در تلاش هستند تا از راه دیگری وارد شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها