زهرایی خبر داد؛

تشکیل ۱۴ هزار و ۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه محله‌محور با همکاری بسیج

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج در راستای کمک به تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور فعالیتی را آغاز کرده که تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ صندوق در سطح کشور راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۳۷۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ - 14December 2019

کمک به راه‌اندازی ۱۴ هزار و ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه محله‌محوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور صبح امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این سازمان و صندوق کارآفرینی امید که در محل سازمان بسیج سازندگی انجام شد، اظهار داشت: امروزه مردم‌پایه کردن و نقش‌آفرینی حداکثری آن‌ها در حوزه اقتصادی، یک ضرورت برای انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود؛ زیرا در صحنه‌های مختلف انقلاب هر جا از مردم کمک خواستیم، آن‌ها نقش‌آفرینی کردند؛ به نحوی که این حضور منجر به موفقیت انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: حضور مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر، نمونه بارز این نقش‌آفرینی در صحنه دفاع از انقلاب است. در وقایع اخیر مردم نشان دادند که هرچند نسبت به وضع موجود و مشکلات معیشتی  اعتراض دارند، اما برای حفظ و برقراری امنیت در شهر‌های مختلف کشور، به کمک نیروی انتظامی و بسیج وارد صحنه می‌شوند و این غائله در کمتر از ۷۲ ساعت خاتمه یافت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه وضعیت سخت معیشتی مردم برای همه واضح است و هیچ مسئولی نمی‌تواند آن را کتمان کند، گفت: متأسفانه امروز در بخشی از دستگاه‌های حاکمیتی کشور نگاه لیبرالی وجود دارد و وجود چنین نگاهی باعث شده تا مردم به لحاظ معیشتی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه شوند.

زهرایی در ادامه با بیان اینکه بسیج در طول و عرض انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در شرایط فعلی، بیکاری در حال تبدیل شدن از آسیب به تهدید است؛ به همین خاطر نقش بسیج سازندگی به میدان آوردن مردم برای کاهش چنین تهدیداتی است. در همین راستا بسیج در راستای کمک به تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور فعالیتی را آغاز کرده که تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ صندوق در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج فقط در راه‌اندازی این صندوق‌ها مشارکت دارد و پس از سازمان یافتن، ادامه فعالیت صندوق‌ها به مردم واگذار می‌شود، افزود: در صندوق‌های مورد اشاره تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار نفر عضو شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد اعضا در سال آینده به بیش از یک میلیون نفر برسد؛ این صندوق‌ها با گردش مالی ۱۸۰ میلیارد تومانی تعداد ۳۵ هزار وام کوچک به متقاضیان داده است؛ البته تاکنون شش میلیارد تومان را خیرین به این صندوق‌ها کمک کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه این سازمان به عنوان نهاد تسهیل‌کننده و حلقه واسط بین این صندوق‌ها و بانک‌ها عمل خواهد کرد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که به منظور اشتغال‌زایی و تقویت صندوق‌های خرد محلی در مناطق محروم امضا شده است، بسیج سازندگی متعهد به آموزش و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در مناطق محروم شده است. صندوق کارآفرینی امید نیز متعهد شده که از صندوق‌های تشکیل شده، حمایت کند و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار