سردار اشتری:

حرفه‌‌ای‌ شدن در ناجا یک الزام است

فرمانده ناجا گفت: با توجه به پیچیدگی جرایم و شگرد‌های جدید جرم، حرفه‌ای شدن در ناجا یک الزام است.
کد خبر: ۳۷۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 15December 2019

پیشکسوتان ناجا سرمایه‌های کشور هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه نظم و امنیت که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان اظهار داشت: پیشکسوتان ناجا سرمایه‌های کشور و به خصوص ناجا هستند و باید از تجربیات آن‌ها در مأموریت‌های ناجا استفاده کنیم.

وی با طرح این سوال که هدف از تهیه یک پژوهش، مقاله و تحقیقی که انجام می‌دهید چیست، گفت: پژوهش‌ها باید بر اساس ضروریات سازمان انتخاب شود و خوشبختانه امروز دانشگاه و پژوهشگاه ناجا رتبه علمی بالایی دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دانشگاه علوم انتظامی امین باید مرجع علمی پژوهشگران باشد، خاطرنشان کرد: داشتن نیروی انسانی کارآمد دانشجو، استاد و پژوهشگر نیازمند رسیدن به رتبه بالای علمی است که در دانشگاه علوم انتظامی امین وجود دارد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه باید افقی برای دانشگاه امین مشخص انتخاب شود، تأکید کرد: باید برنامه‌ها و ایده‌هایی برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم انتظامی امین طراحی شود.

وی گفت: پژوهش‌هایی که انجام می‌شود، باید به صورت  عملی باشد و منجر به کاهش مشکلات نیروی انتظامی در مأموریت‌ها شود؛ همچنین باید آسیب‌ها و مشکلات مشخص و پژوهش‌ها بر اساس آن‌ها انجام شود. پایان‌نامه‌های دانشجویی هم باید به گونه‌ای باشد که فرماندهان نیروی انتظامی بتوانند از آن‌ها برای رفع مشکلات استفاده کنند.

فرمانده ناجا در خصوص نشریاتی که در ناجا جمع‌آوری و منتشر می‌شود، اظهار داشت: نشریات داخلی ما با نشریات بیرونی باید متفاوت باشد و خلأهایی که در این حوزه داریم، باید برطرف شود.

سردار اشتری عنوان کرد: برای اینکه پلیس به تراز انقلاب اسلامی برسد، نیازمند پیشران‌هایی هستیم که دانشگاه علوم انتظامی امین می‌تواند در این زمینه نقش پیشران داشته باشد و باید در راستای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی قدم بردارد.

حرفه‌ای شدن در ناجا یک الزام است

وی با تأکید بر ضرورت گسترش حرفه‌‌ای‌گرایی و حرفه‌ای شدن در ناجا گفت: باید نیرو‌های ما بر اساس رسته‌ها و جایگاه‌هایی که دارند، حرفه‌ای باشند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی جرایم و شگرد‌های جدید جرم، حرفه‌ای‌گرایی و حرفه‌ای شدن در ناجا یک الزام است.

سردار اشتری با بیان اینکه باید در بحث تبیین مأموریت‌ها و اولویت‌ها پژوهشگاه نظرات خود را ارائه دهند، افزود: باید در دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز علمی بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: باید مراحل هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین و نقش و جایگاه نیروی انتظامی مشخص شود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح به صورت علمی و عالمانه وارد شده‌اند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

سردار اشتری با بیان اینکه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث برکت و پیشرفت می‌شود، گفت: اگر به موضوعاتی که فرمانده معظم کل قوا می‌فرمایند، عمل کنیم به بالاترین سطح خواهیم رسید.

نیروی انتظامی در حوادث اخیر هوشمندانه و مقتدرانه وارد عمل شد

وی در ادامه درباره حوادث اخیر کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با آمادگی کامل وارد میدان شد و غافلگیر نشد. مأموران ناجا هوشمندانه، مقتدرانه و شجاعانه برای امنیت کشور جانفشانی کردند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نتیجه عمل نیروی انتظامی این بود که این فتنه خیلی زود برچیده شد، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث جدا شدن صف مردم از آشوبگران شد.

سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی وظیفه خود را در حوادث اخیر به خوبی انجام داد و برگ زرینی به افتخارات ناجا در طول عمر انقلاب اسلامی اضافه شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار