هنرمندان تجسمی به نمایشگاه بین‌­المللی تهران می­‌روند

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به برپایی دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی گفت: پوستر فراخوان جشنواره، برای اطلاع‌رسانی عمومی منتشر شده ­است.
کد خبر: ۳۷۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 15December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «هادی مظفری» مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس دوازدهمین ‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در خصوص مکان برگزاری این دوره از جشنواره اظهار داشت: دوازدهمین دوره جشنواره این امکان را می‌­دهد تا تمام عرصه­‌های هنرهای تجسمی با همه گستردگی که در فرم و محتوای خود دارند گرد هم جمع ‏شوند. این گردهم ­آیی که در سال‌­های اخیر به لحاظ ساختاری وسیع‌­تر نیز شده است، نیازمند فضایی برای برپایی بود که ‏پاسخ­گوی تنوع، خلاقیت و رویکردهای جشنواره باشد.‏

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار تلاش کردیم که فضای برپایی جشنواره را از آن مکان­‌های همیشگی خارج کنیم تا امکان معرفی ظرفیت‌­های هنرهای تجسمی جلوه­ بیشتری پیدا کند و برای همین، با رایزنی‌­های متعدد، توانستیم این دوره ‏از جشنواره را به نمایشگاه بین­‌المللی ببریم. به نظر می­‌رسد با توجه به درخواست‌­های مکرر هنرمندان در سال گذشته برای استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین­‌المللی تهران، امسال به این آرزوی دیرینه نزدیک شدیم.

مظفری با بیان اینکه این دوره از جشنواره 23 تا 30 بهمن در نمایشگاه بین‌المللی به صورت متمرکز در تمام بخش‌­ها برپا ‏می‌­شود، گفت: بخش مسابقه­ طوبای زرین، بخش چارسوی هنر با حضور تعدادی از گالری­‌ها و بخش کیوریتال در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی برپا می­‌شود و بسیاری از هنرمندان تجسمی در کنار یکدیگر قرار می­‌گیرند.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم این تجربه­ نو بتواند مسیرهای جدید و مخاطبان تازه‌­ای را نیز به دامنه وسیع هنرهای تجسمی کشور اضافه کند. آنچه برای ما در انتخاب محل جدید نمایشگاه مهم بود، توجه به ‏این مسأله بود که وقتی در فراخوان جشنواره از امکان گفتگوی هنرها صحبت می­‌کنیم، در عمل نیز بتوانیم اولاً مکانی را فراهم کنیم ‏که همه این هنرها در کنار هم دیده شوند و مخاطب نیز بتواند تمام جشنواره و طیفی از آثار هنرمندان جوان و استادان و پیشکسوتان را با یک مرور از نظر بگذراند و همچنین بتوانیم از ‏امکانات فضایی خاص نمایشگاه نیز، ره‌­آوردهای جدیدی برای هنرمندان داشته باشیم. دوم اینکه ظرفیت هنرهای تجسمی را به بخش صنعت و تجارت کشور پیوند بدهیم.

مظفری گفت: از سال گذشته تلاش کردیم رابطه بین هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر را در باغ موزه قصر با برگزاری آرت‌فر چارسوی هنر بیش از گذشته فراهم کنیم. امسال هم همزمان با جشنواره، نمایشگاه‌­های گردشگری و هتلداری و همچنین طلا و جواهر می­‌تواند ظرفیت تازه­ای را در رابطه­‌ی هنرهای تجسمی با بخش صنعت کشور فراهم کند. یکی از نکاتی که برای ما حائز اهمیت است اینکه در طول سال در نمایشگاه بین­‌المللی نمایشگاه­‌های صنعتی متعددی برگزار می­‌شود و این فضای خوبی برای طراحی و بسته‌بندی و بهره‌گیری از هنرهای تجسمی در صنعت را ایجاد می­‌کند. ‏

در پایان گفتنی است مدیر هنری این رویداد کیانوش غریب‌پور است که هویت بصری این رویداد و پوستر فراخوان جشنواره را طراحی کرده­است.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با ریاست هادی مظفری، به دبیری ابراهیم حقیقی، دبیر هنری جمال عرب‌زاده و دبیر اجرایی عبدالرحیم ‏سیاهکارزاده 23 تا 30 بهمن 98 برگزار می­‌شود.‏

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار