مومنی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

کشف بیش از ۷۰۰ تن انواع مواد مخدر/ افزایش ۱۹ درصدی بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۷۰۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ - 16December 2019

افزایش ۱۹ درصدی بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «اسکند مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته، خوشبختانه برای سال آینده بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۷ درصدی در این زمینه داشتیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ۷۱ درصد از کشفیات ما با انجام اقدامات اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی و ۷۵ درصد از کشفیات نیز در استان‌های شرقی بوده است.

مومنی اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توقیف اموال باند‌ها ۳۸ درصد افزایش داشت؛ همچنین ۱۷ درصد افزایش هلاکت اشرار و ۸۲ درصد کاهش شهدا را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه عملکرد وزارت اطلاعات در حوزه کشفیات، مقابله و... ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به افزایش پیش‌ساز‌ها و تولید شیشه در افغانستان، افزایش کشفیات شیشه در مبادی ورودی کشور را داشتیم.

مومنی با بیان اینکه شیشه افغان به تولید انبوه رسیده است، افزود: این یک زنگ خطر است و مجامع بین‌المللی برای حل این مشکل، باید به این حوزه ورود کنند.

وی تأکید کرد: تمرکز ما بر متلاشی کردن باند‌های بین‌المللی است و افزایش اشراف اطلاعاتی از مهمترین اولویت‌های ما در عرصه مقابله با مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروز کشور‌های دیگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاشی نمی‌کنند، افزود: در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای باید این ستاد و وزارت امور خارجه ورود کنند و مسائل را برای کشور‌های منطقه روشن کنیم.

مومنی در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره ثبت اطلاعات معتادان متجاهر و کسانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجع می‌کنند، گفت: امروز دو سامانه در این خصوص رونمایی شد و نام کسانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، ثبت خواهد شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: سامانه ملی ثبت اطلاعات طراحی شده است و همه دستگاه‌ها باید فعالیت خود را در این سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها