۱۱۰۰ نفر برای حضور در «جشنواره خانواده رضوی» ثبت نام کرده‌اند

دبیر نخستین جشنواره خانواده رضوی گفت: فراخوان جشنواره خانواده رضوی از سه ماه پیش آغاز شد، یک هزار و ۱۰۰ نفر برای این جشنواره ثبت نام کردند که ۴۱۰ طرح و ایده در بخش اول ارسال شد و از این تعداد ۸۰ ایده انتخاب شده که مجموعا در این جشنواره ۲۸ طرح و ایده موفق ارائه می‌شود و از منتخبین آن حمایت خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 16December 2019

یک هزار و ۱۰۰ نفر برای حضور در «جشنواره خانواده رضوی» ثبت نام کرده‌اند/ از منتخبین جشنواره حمایت می‌شودعلیرضا نائینی دبیر نخستین «جشنواره خانواده رضوی» در گفت‌وگویی، پیرامون برگزاری نخستین دوره این جشنواره اظهار داشت: ما در حوزه خانواده اگر بخواهیم کار جدی انجام دهیم، باید در ابتدا ظرفیت‌های موجود را مورد سنجش قرار دهیم، مسئله خانواده تنها از یک طریق قابل بررسی است و آن هم هنگامی است که کنشگران اجتماعی وارد این مقوله شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: ما برای حل مسائل مربوط به خانواده در ابتدا به امر باید به خود جامعه و خانواده رجوع کرده و با استفاده از ظرفیت‌های همین دو نهاد اجتماعی به طرح مسئله بپذاریم. برای این موضوع باید شبکه‌های ارتباطی در حوزه را شناسایی کرده و به یکدیگر مرتبط کنیم، بررسی توانایی، مهارت سنجی و استعدادیابی در مقوله خانواده اتفاقی بوده که تا به حال به طور جدی رخ نداده است.

دبیر نخستین جشنواره خانواده رضوی ادامه داد: البته در شبکه مطالعات و پژوهش کارهایی انجام شده و تحلیل های فراوانی نسبت به مقوله خانواده صورت گرفته است، در بحث سیاست‌گذاری نیز اتفاقات مثبتی افتاده اما در عمل و در بخش کنشگری هنوز اتفاق ویژه‌ای را شاهد نبوده‌ایم.

وی همکاری در سطوح مختلف جامعه را نیاز اساسی پرداختن به موضوعات اجتماعی و مقوله مهم خانواده دانست و تاکید کرد: بخش دیگری که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد این است که کنشگران فعال خانواده را شناسایی کنیم، بخشی از این کنشگران دسترسی‌های خوبی به اطلاعات و آمار دارند و تاکنون از ظرفیت‌های اجتماعی خود به خوبی استفاده کرده‌اند اما بخش دیگری هستند که دستشان به منابع برای رسیدن به اهدافشان کوتاه است.

نائینی در همین رابطه اذعان کرد: ما برای تمامی کنشگران اجتماعی فرصتی عادلانه و مساوی به وجود آوردیم تا با برنامه‌هایشان آشنا شویم و اگر طرح یا برنامه‌ای امکان و استعداد حمایت داشت از آن حمایت کنیم، یکی از نقاط مثبت برگزاری چنین جشنواره‌ای تجمیع آرا در مقوله خانواده است، شاید یک کنشگر خانواده در حل یک مسئله به مشکل خورده باشد اما کنشگری دیگر در شهری متفاوت آن مسئله را حل کرده باشد، با کنار هم قراردادن این کنشگران در قالب یک جشنواره بسیاری از مشکلات این چنینی رفع شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت جشنواره خانواده رضوی افزود: تمام تلاش ما فراگیر کردن و سراسری کردن این جشنواره و برگزاری آن به صورت استانی و در قالب جشنواره‌های فصلی است، البته در قبال جشنواره اصلی هم تصمیم داریم تا به صورت سالانه این جشنواره را برگزار کنیم تا بتوانیم در این مدت به اطلاعات و داده‌های مناسبی دست پیدا کنیم.

دبیر جشنواره خانواده رضوی با تاکید بر استعدادیابی در این جشنواره ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری این جشنواره، استعدادیابی و سرمایه گذاری روی این استعدادها است، به همین منوال ترتیبی داده ایم تا استعدادهای برتر در این جشنواره به همراه طرح‌های خود در طول سال امکان رشد و ارتقاء طرح خود را داشته باشند، به همین طریق ما می توانیم ماحصل این جشنواره را به صورت عینی در خانواده‌ها ببینیم.

وی با ارائه آمار طرح‌های رسیده به این جشنواره ادامه داد: فراخوان این جشنواره از سه ماه پیش آغاز شد، یک هزار و ۱۰۰ نفر برای این جشنواره ثبت نام کردند که ۴۱۰ طرح و ایده در بخش اول ارسال شد و از این تعداد ۸۰ ایده انتخاب شده که مجموعا در این جشنواره ۲۸ طرح و ایده موفق ارائه می‌شود و از منتخبین آن حمایت خواهد شد.

نائینی با تشریح اهداف دسته بندی شده «جشنواره خانواده رضوی» افزود: فرزندآوری و فرزندپروری، تسهیل ازدواج جوانان، تحکیم خانواده و کاهش طلاق، آموزش و مشاوره خانواده و سبک زندگی از موضوعات جشنواره خانواده رضوی است. موضوعاتی که به طور جدی تاکنون پیگیری شده و در حال حاضر به دنبال اشاعه آنها هستیم.

این مسئول جشنواره توجه ویژه به مقوله تسهیل در ازدواج را مهم دانست و اظهار کرد: «جشنواره ملی خانواده رضوی» به نوعی هم‌افزایی و اشتراک تجربه‌های موفق است که افق روشنی برای جوانان ترسیم کند و در جهت تسهیل امر ازدواج به  جامعه کمک کند.

دبیر جشنواره خانواده رضوی با اشاره به استقبال خوب از نخستین دوره از این جشنواره خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای اولین دوره استقبال چشمگیری را شاهد بودیم، البته این جشنواره کاملاً تخصصی برگزار شده و انتظار اقبال مردمی را هم نداشتیم، نیت ما این است که چنین جشنواره ای در جامعه و خانواده تاثیر مستقیم داشته باشد، به همین دلیل نگاهی کاملاً کارشناسانه به آن داریم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار