چشم انتظاری خراسان جنوبی برای چاپ 160 عنوان کتاب دفاع مقدسی

در کمیته هنری، نمایشی، ادبیات دفاع مقدس شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از وجود 147 عنوان کتاب تالیف شده در کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی و 15 کتاب در دست تالیف خبر داده شد که این کتاب‌ها در انتظار تخصیص اعتبار برای چاپ انبوه و در اختیار قرار گرفتن مخاطبین هستند.
کد خبر: ۳۷۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 17December 2019

بیش از 160 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در انتظار چاپبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر»  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ظهر امروز در کمیته هنری، نمایشی، ادبیات دفاع مقدس شورای هماهنگی این اداره کل گفت: در کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی که سال گذشته برگزار شد اقدامات عظیم فرهنگی زیادی انجام شد که یکی از آنها تالیف بیش از 140 عنوان کتاب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه این کتاب ها با همکاری نویسندگان باسابقه و قدیمی استان و همچنین شناسایی نویسندگان جدید و تازه کار تالیف شده است، اظهار داشت: کار بزرگی با ظرفیت نیروهای استان انجام شد و محتوای کتاب ها آماده شد ولی از این تعداد تنها تعداد محدودی به چاپ انبوه رسید.

وی افزود: از میان کتاب های کنگره شهدا تنها چهار کتاب به چاپ هزار قطعه رسید و مابقی در حد 150 جلد یا کمتر باقی ماند و ادامه این راه نیاز به همکاری همه دستگاه های متولی فرهنگ دارد که با همدلی بیشتر این محتوای تولید شده را به دست مخاطبان برسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه استان ما 25 هزار رزمنده دارد و این ظرفیت عظیم هنوز هم جای کار دارد، تصریح کرد: برای چاپ کتاب های تالیف شده پیشنهاد ما این است که دستگاه های اجرایی کتاب شهدایی که مرتبط با آن دستگاه هستند تقبل چاپ انبوه آن را بکشند.

فخر اضافه کرد: ما همچنین به استانداری پیشنهاد می کنیم که در سبد رفاهی کارکنان خود مبلغی را برای خرید کتب حوزه دفاع مقدس به ویژه کتب کنگره شهدا قرار دهند.

وی از شورای شهر و شهرداری بیرجند نیز خواست که برای ترغیب عامه مردم برای مطالعه ضمن اختصاص بودجه ای برای چاپ کتاب، مکان هایی را هم برای مطالعه مردم در نظر بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال 97 مبلغ 40 میلیون تومان را جهت خریداری کتاب های کنگره شهدا تخصیص دادیم، گفت: در این راستا 37 عنوان کتاب را در تعداد بالا خریداری کردیم.

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این اداره کل همچنین برای حمایت از ناشرانی که این کتب را چاپ کنند حمایت هایی را انجام داده و حمایت هایی را نیز در دست اقدام دارد تا ناشران استانی برای چاپ این کتاب ها ترغیب شوند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در حوزه تالیف کتاب در کنگره شهدا با توجه به کمبود اعتباراتی که در استان داریم کار بی نظیری صورت گرفت، گفت: با این وجود باید به لحاظ کیفی روی کتاب ها کار بیشتری صورت بگیرد تا کتاب های شاخصی در سطح ملی از میان این تعداد کتاب تالیف شده بیرون بیاید.

« مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: ما سال گذشته تعداد 44 عنوان کتاب را تولید کردیم ولی چاپ انبوه این کتاب ها نیاز به حمایت مالی بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه از بین آثار تالیف شده حدود 15 درصد آثار ظرفیت بالایی برای چاپ ملی دارند، تصریح کرد: باید کمیته ای تشکیل شود و کتاب هایی را که چنین ظرفیتی را دارند انتخاب و در اولویت چاپ انبوه قرار دهند و از انتشارات ملی هم برای چاپ این کتاب ها کمک گرفته شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی همچنین پیشنهاد داد تا کتاب ها بر اساس محتوایشان در نوبت چاپ در تیراژهای کم، زیاد و یا کتاب الکترونیک قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار