معاون هماهنگ‌کننده سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس:

زبان هنر، زبان همه نسل‌ها و عصرهاست

محمود سزاوار گفت: زبان هنر، زبان همه نسل‌ها و عصرهاست که می‌تواند آرمان‌های متعالی را در جوامع انسانی نهادینه کند.
کد خبر: ۳۷۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ - 17December 2019

زبان هنر، زبان همه نسل ها و عصرهاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، محمود سزاوار معاون هماهنگ کننده سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: زبان هنر، زبان همه نسل‌ها و عصرهاست که می‌تواند آرمان‌های متعالی را در جوامع انسانی نهادینه کند.

محمود سزاوار گفت: مدیران هنری استان‌ها و ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس به عنوان بازو‌های اجرایی سازمان هنری و امور سینمایی باید همواره در به کارگیری همه ظرفیت‌های استانی تلاش کنند.

وی افزود: بخشی از توان برنامه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان باید صرف تولید آثار فاخر برای حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی شود، چراکه مدارس و دانشگاه‌ها مبدا تحول شخصیتی جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز گفت: دفاع مقدس انسجام بخش همه اقوام، مذاهب، صنوف و همه رشته‌ها بوده است.

عباس بایرامی افزود: به نظر می‌رسد اگر ما قرار باشد به نسل حاضر و نسل‌های آینده موضوعی را باقی بگذاریم که نشان از قدرت مقاومت، ایستادگی و مردانگی و مروت باشد، آن را به عنوان یک نماد واقعی و مجسم نشان بدهیم نه مثل اسطوره ها، چون اسطوره‌ها بیشتر زاییده ذهن‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری ازجمله، «فانوس»، «ترنم فتح» و «رسام» خاطرنشان کرد: ما نیز همانند سازمان هنری و امور سینمایی در دل این جشنواره ها، به دنبال استعداد یابی هستیم و معتقدیم که استعداد‌های نهفته در استان باید جای خودشان را نشان دهند.

بایرامی با تاکید بر اینکه تا ما بستر را آماده نکنیم شاید کسی نیاید و هنرش را عرضه نکنند، گفت: بخش دیگر هدف ما این است که می‌توانیم زمینه سازی کنیم تا آن‌هایی که بودند و هستند را در طراز ملی و حتی فرا ملی تقویت کنیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند.

وی اضافه کرد: انسان‌های هنرمند خوش ذوقی را در همین استان داریم که می‌توانند در عرصه فیلم‌های کوتاه و بلند در سطح کشور نشان دهند، البته ما می‌خواهیم با برگزاری این جشنواره‌ها مسایل بدیع و نو را ارسال کنیم و آن را به جامعه نشان دهیم.

در این نشست علیرضا امجدیان، مدیر امور هماهنگی استان‌های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و اسماعیل محمدپور مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار