حجت‌الاسلام رئیسی در ششمین جشنواره مدیران جهادی:

مدیریت جهادی باید فارغ از هرگونه اندیشه سیاسی خاصی باشد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مدیریت جهادی هیچ تفکر و اندیشه سیاسی خاصی را بر نمی‌تابد، گفت: همگان باید از مدیریت جهانی بهره‌مند باشند؛ مدیریت جهادی باید به دور از هر گونه اندیشه سیاسی خاصی باشد.
کد خبر: ۳۷۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ - 17December 2019

مدیریت جهادی باید فارغ از هر گونه اندیشه سیاسی خاصی باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه شامگاه امشب (سه‌شنبه) در ششمین جشنواره مدیران جهادی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزارشد، درباره چگونگی کارآمدی نظام، اظهار داشت: مدیریت در نظام اداری و فرهنگی ما با آنچه در نظام‌های مدیرتی تعریف می‌شود، تفاوت دارد؛ از شاخص‌های مهم فرهنگ دینی ما این است که مدیر خود را در محضر خداوند می‌داند لذا در هر فعل و انفعالی و قبل از هر کس خود را به خدا پاسخگو می‌داند.

وی افزود: آنچه در نظام مدیریت دینی داریم دوست داشتن مردم مرتبه نازله محبت الله است؛ یعنی راه خدا از میان خلق می‌گذرد البته در دوست داشتن مردم خستگی ندارد و با ناملایمات که رو برو می‌شود، آن را به جان می‌خرد.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: مدیر جهادی نسبت به کسانی که با او همکاری دارند نگاهی با کرامت دارد و این نگاه در همه شئون مدیریتی موج می‌زند؛ به عبارت دیگر در مدیریت جهادی حفظ کرامت همگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مدیریت جهادی هیچ تفکر و اندیشه سیاسی خاصی را بر نمی‌تابد، اضافه کرد: همان گونه که چتر امنیت باید بر سر همگان باشد و همه از موهبت امنیت برخوردار شوند یا همان گونه که عدالت مختص یک گروه نیست و همگان باید از آن بهره‌مند باشند، مدیریت جهادی نیز باید به دور از هر گونه اندیشه سیاسی خاصی باشد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش سازمان اداری کشور در خدمت به مردم گفت: سازمان اداری کشور باید به گونه‌ای خدمت رسانی انجام دهد تا بهترین خدمت به مردم ارائه شود و‌ همگان از آن‌ بتوانند بهره‌‌مند شوند؛ یک مدیر در فرهنگ اسلامی باید خود را موظف به پاسخگویی دانسته و تلاش کند با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت منابع انسانی و با نظارت مداوم و مستمر بر سازمان تحت امر خود بهره وری آن را به حداکثر برساند. 
 
وی درباره دومین محور مدیریت جهادی که مقوله جهاد است نیز بیان داشت: اولین شرط جهادی بودن داشتن اخلاص بوده و در غیر این صورت نمی توان اسم جهاد را بر مدیریت جهادی گذاشت. در حرکت جهادی باید ظرفیت های خود را هر آنچه بالفعل است، در محاسبات خود به کار گیرد. 
 
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: مدیر جهادی باید اهداف دشمن را شناخته و بداند دستانی وجود دارند که نمی گذارند او پیشرفت کند چون موفقیت او را برنمی تابند علاوه بر این تمام‌ منافذی که دشمنان می توانند از این طریق لطمه وارد کنند را بشناسد.
 
وی با اشاره به گستردگی تهدیدات امروز تاکید کرد: امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان به طور مستمر تهدید می‌شویم. نیروهای جهادیی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و روز به روز تهدید می‌شوند حق تسلیم و عقب گرد ندارند بلکه باید با گام‌های مستحکم آماده خطرکردن در حوزه های مختلف باشند. 
 
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در مدیریت جهادی نباید هیچ مانعی به رسمیت شناخته شود و باید موانع دشمن ساز و دلسرد کننده نادیده گرفته شده و در مقابل امیدوارانه به حرکت خود ادامه داد. در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا کرده می‌کند و موانع تولید کنار می رود و نیز بازار تحت کنترل در آمده و رونق به آن باز خواهد گشت؛ در واقع در چنین شرایطی است که دشمن مایوس می شود. 
 
وی سپس به دشمنی مثلث آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آن‌ها با اقدامات خرابکارانه خود نظیر ایجاد داعش و داعشی‌ها منطقه را به آتش کشیدند ولی با مدیریت جهادی به این اقدامات پایان داده شد؛  همچنین در حوزه هسته‌ای نیز دشمن هرکاری که از دستش برمی‌آمد انجام داد تا ما پیشرفت نکنیم اما دانش هسته‌ای در کشور بومی شده و با بستن یک یا دو سایت هسته‌ای نمی‌توانند مانع پیشرفت ما شوند. 
 
رئیس قوه قضاییه افزود: در جنگ تحمیلی یکسری از کشورها آواکس، عده‌ای دیگر اطلاعات سلاح و‌ پول در اختیار ارتش صدام قرار می‌دادند اما در پایان رزمندگان اسلام بودند که با پیروزی جنگ را به پایان رساندند؛ امروز نیز هرکدام از جوانان ایران که دانش هسته ای را فرا گرفته‌اند مانند یک بمب هسته‌ای هستند البته این به معنای این نیست که ما به دنبال ساخت سلاح هسته ای هستیم. چون در مدیریت جهادی به جهت آن که هدف مشخص بوده، حرکت براساس هدف جهادی، صورت می‌گیرد. 
 
وی با بیان اینکه امروز کارآمدی سازمان اداری کشور در مدیریت جهادی دیده می‌شود؛ اظهار داشت: در درون مدیریت جهادی نگاه به آینده، عزم ملی، دور اندیشی و جزمیت علمی وجود دارد. 
 
رییس قوه قضاییه مدیریت جهادی را یک حرکت مستمر و پایدار عنوان کرده و گفت: مدیریت جهادی نباید مقطعی بوده بلکه پایدار و مستمر باشد و در این حرکت چالش‌ها و مشکلات پیش بینی شود. 
 
وی بیان کرد: امروز دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد و سنگ اندازی می‌کند و در این راه هرکاری هم که توانسته انجام داده است؛ بنابراین تنها راه برون رفت از مشکلات مدیریت جهادی است و با این نوع مدیریت می‌توان کاری کرد تا دشمن از پا دربیاید. 
 
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد و برای حل مشکلات باید به داشته های خود اتکاء کنیم؛ البته این به معنای قطع رابطه با جهان نیست چون امروز با جهان رابطه داریم. 
 
حجت‌الاسلام رئیسی افزود: دربیانیه گام دوم راهبرد حرکت آینده کشور ترسیم شده پس باید شعار و اقدامات ما براساس اعتماد به نفس و اعتماد به توان داخلی باشد. مدیر جهادی تا حل کامل مشکلات نباید آرام بگیرد و باید بر تررویسم و تهدیدات اقتصادی غلبه کنیم؛ مردم باید مدیریت جهادی را احساس کنند تا ساختارهای فساد‌زا به ساختارهای فساد زدا تبدیل شود و عزمی برای مبارزه فساد ایجاد کند. 
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها