برگزاری سالگرد دو شهید تفحص و یک شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهران

همزمان با روز‌های پایان هفته و در واپسین روز‌های فصل پاییز مراسم‌های سالگرد دو نفر از شهدای تفحص و یکی از شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا (س)، در حال برگزاری می‌باشد.
کد خبر: ۳۷۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 19December 2019

برگزاری سالگرد دو شهید تفحص و یک شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، همزمان با روز‌های پایان هفته و در واپسین روز‌های فصل پاییز مراسم‌های سالگرد دو تن از شهدای تفحص و یکی از شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا در حال برگزاری می‌باشد.

به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهدای تفحص شهید «علی‌رضا شهبازی» و شهید «محمدرضا زمانی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و با سخنرانی اصحاب کریمی و مداحی مداحان اهل بیت از ساعت ۱۵:۳۰ بر سر مزار شهیدان در قطعه ۲۷ گلزار شهدا برپاست.

شهید «علی‌رضا شهبازی» در سال ۱۳۵۵ به دنیا آمد، علی‌رضا در مسیر رشد، خود را برای رسیدن به شهادت آماده می‌کرد و چراکه شهادت را بالاترین درجه می‌دانست. او در سال ۱۳۸۰ برای پیدا کردن پیکر‌های مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد و سرانجام در ۲۶ آذر ۱۳۸۰ در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه ۲۷ گلزار شهدا آرمید.

شهید محمدرضا زمانی نیز در سال ۱۳۷۸ به عضویت رسمی سپاه شهید بروجردی درآمد. در همان سال هیئت (یازینب (س)) را تأسیس کرد و خود مداحی و میانداری می‌کرد. با پیگیری زیاد به گروه تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله پیوست. در ۲۶ آذر ماه سال ۸۰ در منطقه پاکسازی شده فکه بر اثر انفجار مین والمری به همراه «علی‌رضا شهبازی» به شهادت رسید و بعد از تشییع در محل سکونتش، او را در (امامزاده عباس چهاردانگه) به خاک سپردند و سنگ یادبودش نیز در نزدیکی مزار شهید محمودوند در قطعه ۲۷ گلزار شهدای تهران قرار گرفت.

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم امیر لطفی از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام نورانی و با مداحی مداحان اهل بیت در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

شهید «امیر لطفی» متولد ۱۳۶۵ بود. این شهید ۲۹ ساله، اصالتاً مراغه‌ای است. او از نیرو‌های فرماندهی اجرایی ستاد مشترک سپاه بود. شهید مدافع حرم امیر لطفی در ۳۰ آذرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) در شهر حلب سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیک مطهرش در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار