مزار بازسازی‌شده شهید «جمشید فیض‌تیموری» رونمایی شد+ تصاویر

مزار بازسازی‌شده شهید اهل سنت «جمشید فیض‌تیموری» در روستای «صالح‌آباد» واقع در استان خراسان رضوی، رونمایی شد.
کد خبر: ۳۷۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ - 21December 2019

مزار بازسازی‌شده شهید «جمشید فیض‌تیموری» رونمایی شد + تصاویربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مزار بازسازی‌شده شهید مدافع وطن «جمشید فیض‌تیموری» در روستای «صالح‌آباد» واقع در استان خراسان رضوی، روز گذشته (جمعه) با حضور «ولی قلیچی» فرماندار، حجت‌الاسلام «ساجدی» امام جمعه اهل تشیع و «عبدالباقی» امام جمعه اهل سنت و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان «صالح‌آباد» رونمایی شد.

در این مراسم، برادر شهید «جمشید فیض‌تیموری» اظهار داشت: من به عنوان یک برادر شهید، از همه مسئولین خصوصا رهبر معظم انقلاب اسلامی که عنایت خاصی نسبت به شهدا دارند و فرماندار شهرستان صالح‌آباد که دستور داد ده‌یاری‌ها باید قبور شهدای والامقام را بازسازی کنند، تشکر می‌کنم.

همچنین «عبدالباقی» امام جمعه اهل سنت صالح‌آباد نیز طی سخنانی، با تشکر از سرهنگ «ابراهیمی» فرماندهی انتطامی شهرستان صالح‌آباد برای بازسازی مزار شهید مدافع وطن «جمشید فیض‌تیموری»، اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و در کنار امامان خود هستند و ان‌شاءالله مسئولین کمک کنند که یادواره ۱۱۰ شهید گران‌قدر در شهرستان «صالح آباد» برگزار شود.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم، موسسه «یادیاران» نیشابور شال متبرک حرم حضرت امام رضا (ع) را تقدیم امام جمعه شیعه شهرستان «صالح‌آباد» کرد و وی نیز به رسم ادب و ارادت این شال را به امام جمعه اهل سنت صالح‌آباد هدیه داد و «عبدالباقی» هم این شال را با هدف همبستگی و اتحاد میان شیعه و سنی، به گردن حجت‌الاسلام «ساجدی» انداخت.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «جمشید فیض‌تیموری» از شهدای اهل سنت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که ۱۶ آبان سال ۶۶ در مرز تایباد، در جریان درگیری با اشرار مسلح، به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهر وی در زادگاهش یعنی روستای «صالح‌آباد» از توابع شهرستان «تربت‌جام» واقع در استان خراسان رضوی به خاک سپرده شد که در تقسیم‌بندی‌های جدید، این روستا، جزو توابع شهرستان «صالح‌آباد» قرار گرفت.

امروز بیش از ۳۲ سال از خاکسپاری پیکر مطهر شهید «فیض‌تیموری» می‌گذرد. مزار این شهید والامقام تا چندی پیش بازسازی نشده و تقریبا به‌صورت کامل تخریب شده بود، تا این‌که به‌همت فرماندهی انتظامی شهرستان «صالح‌آباد»، مجددا بازسازی شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها