انتقاد کانون همبستگی فرزندان شاهد از بی‌تفاوتی در دفاع از رهبر شیعیان نیجریه

کانون همبستگی فرزندان شاهد در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از اقدامات ایران در خصوص دفاع از رهبر شیعیان نیجریه انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ - 21December 2019

انتقاد کانون همبستگی فرزندان شاهد از بی تفاوتی در دفاع از رهبر شیعیان نیجریهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کانون همبستگی فرزندان شاهد به نمایندگی از 35 تشکل فرزندان شاهد کشور، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از حجت الاسلام رئیسی درخواست کرده است که همه ظرفیت‌های بین المللی خود را برای آزادی شیخ زکزاکی، پدر شش شهید و رعایت حداقل حقوق اسلامی و انسانی آن، به نحو مؤثری بکار گیرد.

در این نامه آمده است:

«كُونا لِظّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» حضرت علی(ع)
حضرت آیت الله رئیسی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

احتراما، همانطورکه مستحضرید عالم مجاهد شیخ ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش با پیکری مجروح و بیماری شدید، سالهاست که در حصر حکومت نیجریه به سر می برند. به رغم اینکه دادگاه عالی نیجریه نیز حکم به آزادی این دو داده است، همچنان در بدترین وضع از نظر سلامت، زندانی هستند. پدر و مادر شش شهید از فرط ظلمی آشکار و از شدت صدمات وارده بر پیکر مجروحشان تا شهادت فاصله ای ندارند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی، در سراسر عمر پربرکتش بارها به اهمیت یاری مظلومان در همه جهان و به خصوص مسلمانان و شیعیان، تاکید نمودند. تا آنجا که می توان حمایت از مستضعفان ومظلومان و نهضت های آزادی بخش را یکی از اضلاع هندسه معرفتی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست. مقام معظم رهبری (حفظه الله) نیز در دیدار با مسئولین قوه قضائیه صراحتا تأکید فرمودند:«قوه قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم ها و مصادره های آمریکایی ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یاحمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفتی خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود» این در حالیست که درخصوص موضوع پیش روی، واکنش خاصی از سوی قوه قضائیه مشاهده نمی شود و اقدامات آن قوه در این عرصه، در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی که امام راحل (ره) پایه گذاری نموده اند، نبوده است.

انتظار این است که با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب ، قوه قضائیه با تحرک بیشتر ، به اتخاذ موضع و انجام اقدامات عملی در خور شأن جمهوری اسلامی بپردازد و با دغدغه و تعهد بیشتری با این ظلم آشکار که نسبت به پدر و مادر شش شهید روا می‌گردد، واکنش نشان دهد و دولت آن کشور از طریق مراجع و سازمان های بین المللی حقوق بشری برای رعایت حقوق بشر و حداقل حقوق انسانی و اسلام، به نحو بایسته و مؤثری، تحت فشار قرار گیرد.

از قرآن آموخته ایم که «لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ...» به همین جهت ما خود را با خانواده زکزاکی مقاوم چون پیکره ای واحد دانسته و دفاع و تلاش برای رهایی شان را از اقل وظیفه بشری و اسلامی خویش می دانیم. لذا کانون همبستگی فرزندان شاهد و 35 تشکل فرزندان شاهد عضو این کانون، به نمایندگی از خانواده های شهدا، مصرانه و مؤکدانه مطالبه گر اقدام صریح و عملی مسئولین جمهوری اسلامی در حمایت از پدر و مادر شش شهید و رهبر شیعیان مظلوم نیجریه می باشیم و از جنابعالی می خواهیم که همه ظرفیت های بین المللی قوه قضائیه را برای آزادی این رهبر بزرگ شیعی و رعایت حداقل حقوق اسلامی و انسانی آن، به نحو مؤثری بکار گیرید.

بدیهی است کانون همبستگی فرزندان شاهد نیز به تلاش های خود در عرصه داخلی و بین المللی در این خصوص ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار