احتمال بازداشت مقامات صهیونیست در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا

رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی بعد از تصمیم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایت‌های این رژیم، هشدار داد که این گونه تصمیم‌ها می‌تواند مقامات سیاسی و نظامی را به خطر بازداشت در خارج مواجه کند.
کد خبر: ۳۷۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ - 21December 2019

احتمال بازداشت مقامات صهیونیست در بیش از ۱۰۰ کشور دنیابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بعد از اینکه دیوان کیفری بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی در حق فلسطینیان متهم کرد، رادیو این رژیم در مطلبی در باره احتمال بازداشت مقام‌های صهیونیست در خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی هشدار داد.

بر اساس گزارش رادیو اسرائیل که روز شنبه (۳۰ آذر) منتشر شد، «در صورت اقدام این دیوان در آغاز تحقیقات رسمی در باره این اتهام‌ها، مقام‌های سیاسی و نظامی فعلی و سابق اسرائیل در بیش از ۱۰۰ کشور جهان با خطر بازداشت مواجه خواهند شد».

دیروز جمعه «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری خبر داد.

او گفت: «ما به زودی در اراضی فلسطینی تحقیقی شروع خواهیم کرد و بر ادعا‌های ارتکاب جنایت جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی متمرکز خواهیم شد».

خانم بنسودا در این باره گفته است: «باور دارم که جنایت‌های جنگی در کرانه باختری، قدس شرق و کرانه باختری مرتکب شده یا مرتکب می‌شود».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در واکنش به این تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، دیروز را «روز سیاهی» در تاریخ «حقیقت و عدالت» خواند و گفت که این دیوان حقوقی به نهادی ضد اسرائیلی تبدیل شده است.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که به حمایت از صهیونیست‌ها معروف است، بر لزوم مخالفت با تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مدعی شد که دیوان حاکمیت واشنگتن و تل‌آویو را به خطر انداخته است.

تشکیلات خودگردان و گروه‌های سیاسی و نظامی فلسطین در کرانه باختری و غزه نیز از این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی استقبال کردند و آن را یک پیروزی برای مسأله فلسطین و مظلومان جهان دانستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار