در مراسم تشییع گودرزیانی عنوان شد؛

مومنی‌شریف: جاذبه خداوندی علت ارادت همگان به گودرزیانی/ امیریان: «احد» بمب روحیه بود

مراسم تشییع پیکر «احد گودرزیانی» جانباز دوران دفاع مقدس، نویسنده و از روزنامه‌نگاران با اخلاق حوزه ادبیات پایداری برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ - 22December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر «احد گودرزیانی» جانباز دوران دفاع مقدس، نویسنده و از روزنامه‌نگاران با اخلاق حوزه ادبیات پایداری دقایقی پیش با حضور «حجت‌الاسلام محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «مرتضی سرهنگی»، «هدایت‌الله بهبودی»، «داوود امیریان» و جمعی از هنرمندان و روزنامه‌نگاران در حوزه هنری برگزار شد.

مومنی‌شریف: جاذبه خداوندی علت ارادت همگان به گودرزیانی بود

«محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری در ابتدای این مراسم مصیبت رحلت احد گودرزیانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: همه کسانی که احد گودرزیانی را می‌شناسد، امروز عزادارند؛ خداوند به قدری به او جاذبه داده بود که همه به او ارادت داشتند.

وی به لبخند همیشگی احد گودرزیانی اشاره کرد و گفت: ما در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهیم که گودرزیانی بنده مخلص خدا بود و هرچه از او می‌شناسیم سراسر مجاهدت و خیرخواهی در راه خدا بوده است. او شخصی بی توقع و بی درخواست بود.

رئیس حوزه هنری به اولین دیدار خود و آشنایی با احد گودرزیانی پرداخت و عنوان کرد: اولین بار مرحوم گودرزیانی را در ایام شهادت شهید آوینی دیدم، مراسمی که با محوریت او برگزار بود.

مومنی‌شریف: جاذبه خداوندی علت ارادت همگان به گودرزیانی بود/ امیریان: گودرزیانی بمب روحیه بود

مومنی‌شریف گفت: گودرزیانی در دبیرستان سپاه و مکتب صادق (ع) رشد کرد. بیش از ۱۰۰ رفیق و همکلاسی او در این دبیرستان به شهادت رسیدند. او بعد از اخذ دیپلم ترجیح داد به‌جای دکتر و مهندس شدن، از شهادت بگوید. گودرزیانی در حوزه‌های مختلف خدمات مهمی به جا گذاشت.

وی مرحوم گودرزیانی را شخصیتی از جنس شهدا دانست و تاکید کرد: او از جنس شهدا بود و دغدغه شهدا داشت که حتما جای او پر شدنی نیست. رحلت و فقدان او برای ما پر شدنی نیست اما ما به لطف خداوند امیدواریم و دلمان خوش است که خانواده ایشان، خانواده فرهیخته‌ای هستند و انشالله خداوند جای او را پر خواهد کرد.

امیریان: در دنیا ویراستارهای قهاری وجود دارند که اسمشان از نویسنده‌ها پررنگ‌تر است، گودرزیانی از آن جنس بود

داوود امیریان نویسنده و طنزپرداز دفاع مقدس در ادامه این مراسم در سخنانی با بیان اینکه سخن گفتن از گودرزیانی خیلی سخت گفت، اظهار داشت: او دوست نجیب و با حیای من بود. زمانی او در رثای دوستان شهید خود می‌گفت، «شهیدان می‌روند نوبت به نوبت...» و حالا نوبت او شده است.

وی گفت: در اروپا و غرب ناشران بزرگ، سرویراستاران قهاری دارند که کارشان به قدری خوب است که اسمشان درشت‌تر از نویسنده پای اثر می‌خورد؛ گودرزیانی از جمله این افراد است. او دوره داستان‌نویسی ناصر ایرانی شرکت کرده بود و این دوره را با موفقیت گذارنده بود.

مومنی‌شریف: جاذبه خداوندی علت ارادت همگان به گودرزیانی بود/ امیریان: گودرزیانی بمب روحیه بود

این نویسنده افزود: گودرزیانی هیچ وقت از مجروحیت و دردهای خودش حرف نزد و همیشه شنونده بود و می‌خندید. او بمب انرژی بود با اینکه خودش درد و مشکل داشت. من به نیابت از دوستان او آمده‌ام که بگویم دوستانت دلتنگ تو هستند اما من شخصا دلم برای خنده‌هایت تنگ است. (گریه شدید) امیدوارم در جوار دوستان شهیدت در رحمت خداوند سپری کنی.

در ادامه این مراسم و پس از اقامه نماز بر پیکر «احد گودرزیانی»، پیکر وی به سمت قطعه ۲۵۵ نام‌آوران تشییع شد. گفتنی است مراسم ختم این مرحوم ساعت ۱۶:۳۰ امروز (یکشنبه) در مسجد الجواد برگزار خواهد شد. همچنین مراسمی روز سه‌شنبه از ساعت ۱۴ در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری از سوی همکاران وی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار