امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور:

پیشکسوتان دفاع مقدس بایستی با ثبت خاطرات، ایثار خود را تکمیل کنند

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: کاری که همسران رزمندگان در دفاع مقدس انجام دادند کمتر از ایثار و فداکاری آنان در میدان نبرد نیست.
کد خبر: ۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳ - 25September 2013

پیشکسوتان دفاع مقدس بایستی با ثبت خاطرات، ایثار خود را تکمیل کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان عملیات 140 فروندی (کمان 99) ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری خلبانان نیروی هوایی ارتش در سالهای پرشکوه دفاع مقدس گفت: ثبت خاطرات خلبانان به منظور بهره برداری و الگوپذیری نسل آینده از ایثار آنان امری ضروری است که بایستی پیشکسوتان جهاد و شهادت در این عرصه قدم پیش گذاشته و با ثبت این خاطرات ارزشمند، ایثار خود را تکمیل نمایند.

امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور گفت: بازگو کردن خاطرات همسران خلبانان در طول دفاع مقدس از عوامل مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: اگرچه بنده در سالهای پایانی دفاع مقدس افتخار پوشیدن لباس مقدس سربازی در نیروی هوایی را داشته ام، همواره علاقمند به مطالعه خاطرات ایثار و فداکاری رزمندگان نیروی هوایی هستم.

جانشین نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: کاری که همسران رزمندگان در دفاع مقدس انجام دادند کمتر از ایثار و فداکاری آنان در میدان نبرد نیست.

امیر برخور ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که می تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، بازگو کردن خاطرات همسران خلبانان است که در طول دفاع مقدس به صورت مستقیم و لحظه به لحظه با عملیاتهای تیزپروازان نهاجا همراه بوده اند.

وی در پایان تصریح کرد: بایستی پیشکسوتان خاطرات و اطلاعات خود را در اختیار اداره عقیدتی سیاسی و دفتر پژوهشهای نظری و مطالعات راهبردی نهاجا به منظور ثبت در کتاب تاریخ نیروی هوایی ارتش قرار دهند.

نظر شما
پربیننده ها