فرمانده دانشگاه جنگ ارتش:

معنویت‌گرایی و بصیرت‌افزایی در دستور کار ارتش است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه امروز ارتش ضمن معنویت‌گرایی به بصیرت‌افزایی نیز تأکید دارد، گفت: به دنبال تربیت افسران زبده با روحیه معنوی هستیم.
کد خبر: ۳۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ - 23December 2019

به دنبال تربیت افسران زبده با روحیه معنویت‌گرایی هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در همایش «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» که صبح امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما وارد گام دوم انقلاب اسلامی شده‌ایم، که قطعاً با تلاش مضاعف، کاری خواهیم کرد تا گام دوم انقلاب اسلامی در زمان کوتاه‌تری به اهداف خود نائل شود.

وی افزود: بحث معنویت همواره در ارتش مطرح بوده و اگر این‌گونه نبود از دل ارتش شهدای بزرگواری چون صیاد شیرازی و بابایی بیرون نمی‌آمد؛ لذا بدنه ارتش همواره معنویت‌گرا بوده و این معنویت‌گرایی در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی نیز مشاهده شد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش عنوان کرد: امروز ارتش ضمن معنویت‌گرایی به بصیرت‌افزایی نیز تأکید دارد.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه اینجانب در دوران دفاع مقدس در مناطق مختلف به‌خصوص کردستان با دشمن بعثی جنگیدیم، گفت: در آن فضای سهمگینِ توپ، خمپاره و گلوله، تنها اتکا به خداست که انسان را حفظ می‌کرد و قدرت تصمیم‌گیری و هدایت نیرو‌ها را به ما می‌داد.

وی با بیان اینکه ارتش معنویت‌محور یعنی اینکه معنویت در رفتار همه نیرو‌های ارتشی متجلی باشد، افزود: بسیاری از ارتش‌های پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند قدرت دفاعی خود را ارتقا دهند، باید افسرانی انتخاب کنند که دارای باور باشند؛ لذا کمتر به سراغ افسرانی می‌روند که بدون باور و اعتقاد هستند.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش ادامه داد: قاعده این است که زمام امور فرماندهی نظامی در دنیا را به کسی که دارای باور و اعتقاد است، واگذار می‌کنند.

امیر ولی‌وند در پایان با بیان اینکه پژوهش‌های موضوع «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» باید کاربردی شوند، گفت: ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به دنبال تربیت افسرانی زبده در رده‌های بالا با روحیه معنوی هستیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار