دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

استقبال طلاب اهل تسنن از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/ حرکت نمایشگاه به سمت استانداردها است

دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که تا ششم دی‌ماه در بندرعباس برگزار است، مورد استقبال طلاب اهل تسنن این شهر قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 25December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دهمین نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» که از 23 آذر در بندرعباس آغاز به‌کار کرده بود پس از تمدید یک‌هفته‌ای از سوی مسوولین و متولیان تا ششم دی‌ماه در این شهر برپا خواهد بود.

این نمایشگاه تخصصی با عرضه 10 هزار و 808 عنوان کتاب در قالب‌های رمان، خاطره، تاریخ شفاهی، مستند، شعر به مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال فضای مناسبی را برای علاقه‌مندان ادبیات پایداری به‌وجود آورده است.

دهمین دوره این نمایشگاه علیرغم روزهای ابتدایی که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی خلوت‌تر از دوره‌های پیشین این نمایشگاه در کرمان و مشهد بود، این روزها مورد استقبال عموم مخاطبین مختلف قرار گرفته است. دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بسیجیان استان هرمزگان طی برگزاری این نمایشگاه از این نمایشگاه دیدن کردند.

استقبال طلاب اهل تسنن از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/ حرکت نمایشگاه دفاع مقدس به سمت استانداردها

«سردار علی ناظری» رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس از استقبال عموم مخاطبین از این نمایشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه روزهای پایانی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با استقبال خوب مخاطبین و علاقه‌مندان روبرو بود است و روزهای شلوغ خود را می‌گذراند.

وی همچنین از استقبال طلاب اهل تسنن استان هرمزگان از نمایشگاه ملی دفاع مقدس خبرداد و افزود: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خوشبختانه برای همه اقوام و مذاهب ایرانی جذابیت دارد چراکه همه مردم ایران این اتفاق مهم نقش داشته‌اند و امروز همه آن‌ها علاقه‌مند هستند نقش خودشان را در دفاع مقدس در آیینه ادبیات مشاهده کنند.

استقبال طلاب اهل تسنن از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/ حرکت نمایشگاه به سمت استانداردها است

رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس به بازدید روزانه هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان و عموم مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در یک نمایشگاه استانی که با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود، استقبال و بازدید چند هزار نفری طی یک روز یک اتفاق خوب و مهم تلقی خواهد شد که خوشبختانه برای این نمایشگاه رقم خورده است.

«علی اصغر سعدآبادی» مسوول غرفه انتشارات حماسه یاران به خبرنگار ما گفت: کتاب‌های «ازدواج به سبک شهدا»، «خودسازی به سبک شهدا» و «تنها زیر باران» روایت زندگی شهید مهدی زین‌الدین سه کتاب پرفروش ما در این نمایشگاه بود.

استقبال طلاب اهل تسنن از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/ حرکت نمایشگاه به سمت استانداردها است

وی درباره لزوم معرفی کتاب مناسب به مخاطب‌های رده‌های سنی مختلف عنوان کرد: خیلی مهم است که فروشندگان در غرفه‌های نمایشگاه بتوانند کتاب مناسب را به مخاطبین رده‌های سنی مختلف معرفی کنند. در برخی مواقع دانش آموزان نونهال کتاب‌هایی را معرفی می‌کنند که مناسب سن آن‌ها نیست؛ یک فروشنده خوب باید او را به سمت یک کتاب مناسب خودش سوق دهد تا به کتاب دفاع مقدس علاقه‌مند شود، اگر چنین نباید او به عنوان ریزش تلقی خواهد شد.

«صادقی اسماعیلی» یکی از مخاطبین نوجوان حاضر در این نمایشگاه پس از خرید کتاب «سربلند» روایتی از زندگی و شهادت محسن حججی درخصوص علت انتخاب این کتاب گفت: شهید حججی یکی از شخصیت‌های مورد علاقه من است. او به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور پیدا کرد تا دشمن تکفیری به مرزهای ما نزدیک نشود.

وی به اهمیت مطالعه خاطرات و زندگی‌نامه‌های شهدا اشاره کرد و افزود: من در گذشته خاطراتی را از کتاب‌های مختلف درباره شهدا خواندم اما «سربلند» اولین کتابی است که از زندگی شهدای مدافع حرم می‌خوانم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار