سردار اوصانلو؛

تاسی به شهدا ضامن رسیدن به اهداف انقلاب است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داشتن روحیه انقلابی و تاسی به شهدا ضامن رسیدن به اهداف انقلاب و انتقال روحیه ایثار و شهادت به جوانان است.
کد خبر: ۳۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ - 25December 2019

تاسی به شهدا ضامن رسیدن به اهداف انقلاب است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، ظهر امروز جلسه‌ای با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اساتید درس دانشگاهی دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

سردار اوصانلو در این جلسه با بیان اینکه داشتن روحیه انقلابی و  پیروی از منویات ولی‌فقیه یکی از درس‌هایی است که رزمندگان دفاع مقدس به ما یاد داده‌اند، اظهار داشت: داشتن روحیه انقلابی و تاسی از شهدا ضامن رسیدن به اهداف انقلاب و انتقال روحیه ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا به نسل حاضر و جوانان است.

وی افزود: امنیت امروز ایران به راحتی و خود به خود به دست نیامده است و آن را بی شک مدیون خون شهدا هستیم که برگزاری یادبودها و نوشتن کتاب‌های مختلف می تواند مقداری از جان فشانی ها و رشادت های شهدا را جبران کند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای بیان آنچه که در دفاع مقدس رخ داده است باید کتاب‌های مختلفی نوشته و مستندسازی انجام شود، تصریح کرد: در کنار این کتاب‌ها نیز نباید از نقش مهم استاتید دانشگاهی غافل شد.

وی با ارائه راهکارهایی برای اساتید در دفاع مقدس گفت: برای هر چه بهتر شده تدریس این درس در دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاهی باید ابتدا خودشان به خوبی از وقایع دفاع مقدس آگاهی و اطلاعات لازم را داشته و با صداقت و بدون هیچ تعصبی سوالات جوانان در مورد دفاع را پاسخ گفته و واقعیات را به جوانان به زبان امروزی بیان کنند.

سردار اوصانلو با بیان اینکه شهدا بر اعمال ما ناظر هستند و وقتی می بینند ما در کارها قصور می کنیم خودشان وارد عمل می شوند، عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ما حافظ جان و مال مردم بودیم و جنگ ما به فرهنگ عاشورایی وصل شده بود و به همین دلیل هم دفاع مقدس نامیده می شود و یاد شهدای آن دوران همواره گرامی بوده و بزرگ نگه داشته خواهد شد.

دفاع مقدس گنجینه‌ای از ارزش‌ها است

در ادامه این جلسه، سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هدف از ارائه دروس دفاع مقدس انتقال باورها، سیره و رفتار شهدا به نسل حاضر است، تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه بزرگی از معرفت، ایمان، ایثار، شهادت، ولایت‌پذیری و سایر ارزش‌ها بوده که انتقال این مفاهیم از طریق کتاب امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار اساتید دروس دفاع مقدس در ایجاد رغبت و علاقه بین دانشجویان برای مطالعه بیشتر این نوع کتاب‌ها خاطرنشان کرد: تا زمانی که یک استاد دانشگاهی به دفاع مقدس و ارزش‌های آن باور نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی ارزش‌های جنگ هشت ساله را به دانشجویان منتقل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار