یک مقام یمنی:‌

فرانسه 38 یمنی را کشته یا زخمی کرد

حمله ائتلاف سعودی به بازاری در استان صعده یمن با مهمات فرانسوی، واکنش تند مقامات مختلف صنعاء را در پی داشت.
کد خبر: ۳۷۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ - 26December 2019

فرانسه 38 یمنی را کشته یا زخمی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حمله سه‌شنبه هفته جاری (دو روز پیش) ائتلاف سعودی به بازار «الرقو» در شهر «منبه» استان صعده یمن منجر به کشته و زخمی شدن 38 غیرنظامی شد که تعدادی از آنها مهاجران آفریقایی بودند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در و اکنش به این حمله از مجهز شدن ائتلاف سعودی به تجهیزات فرانسوی انتقاد کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: «فرانسه با گلوله‌باران توپخانه‌ای بازار الرقو  در شهر مرزی «منبه» استان صعده یمن بیش از ۳۸ نفر را کُشت یا زخمی کرد. استفاده از سلاح‌ها یا تجارب فرانسه در حملات (به یمن) جنایتی است که قانون فرانسه در مقابل قراردادهای تسلیحاتی از آن چشم‌پوشی می‌کند. این جنایت و جنایت‌های پیش از آن، تروریسم ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی و متحدان آنها در یمن است».

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله هم در واکنش به این موضوع در توئیتر خود نوشت، نظامی سعودی با زشت‌ترین سابقه جنایی، مرتکب جنایتی فجیع در بازار الرقو شد و این جنایت تأکید می‌کند که نیروهای ائتلاف همچنان بر خونریزی اصرار دارند و به عواقب وخیم آن توجهی نمی‌کنند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم چهارشنبه شب (دیشب) در واکنش به حمله به بازار مذکور اعلام کرد، این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ آن برای «دشمن سعودی» دردآور خواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار