جلالی:

اروپایی‌ها تلاش کنند اندک برجام باقی مانده را حفظ کنند

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه گفت: ما امیدواریم که اروپایی‌ها تلاش کنند و این اندک برجام باقی مانده را حفظ کنند، ولی اگر نتوانند، جمهوری اسلامی ایران هم مجبور نیست که تنها تکالیف و وظایف خود را انجام دهد.
کد خبر: ۳۷۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 28December 2019

اروپایی‌ها تلاش کنند اندک برجام باقی مانده را حفظ کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: ایران مجبور نیست که تنها تکالیف و وظایف خود را انجام دهد لذا اروپایی‌ها تلاش کنند این اندک برجام باقی مانده را حفظ کنند.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، با اشاره به اظهارات آقای روحانی رئیس جمهور کشومان مبنی بر خروج از برجام گفت: برجام موافقت‌ نامه‌ای است که در آن برای همه اطراف قضیه یکسری تکالیفی وجود دارد.

او افزود: در این میان برای همه طرفین برجام حقوقی وجود دارد؛ اینکه فقط دیگران از حقوق خود برخوردار باشند و جمهوری اسلامی ایران در حالی که از حقوق خود در برجام برخوردار نیست تنها ملزم به انجام تکالیف باشد، سخن یک طرفه‌ای است و ایران هم نخواهد پذیرفت .

جلالی در پایان اظهار کرد: ما امیدواریم که اروپایی‌ها تلاش کنند و این اندک برجام باقی مانده را حفظ کنند، ولی اگر نتوانند، جمهوری اسلامی ایران هم مجبور نیست که تنها تکالیف و وظایف خود را انجام دهد بدون اینکه از حقوق خود برخوردار باشد.

گفتنی است؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از ترک توکیو و در نشستی که با مدیران ارشد این کشور داشت، اظهار کرد: اگر پس از این همه صبر ببینیم که برجام برای ما هیچ نتیجه‌ای ندارد، ممکن است تصمیم بعدی ما ادامه آن نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار