در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

حرکت جشنواره عکس بسیج به سمت تفکر و اندیشه

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان گیلان با اشاره به مجموعه‌ای شدن جشنواره عکس بسیج گفت: این اتفاق را می‌توان گامی مهم در مسیر ارتقاء سطح عکاسی دانست که آن را به تفکر و اندیشه سوق می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵ - 30December 2019

«فرزین احمدی» مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور و تاکید بر توجه ویژه به بحث آموزش اظهار داشت: یکی از مباحث مهم به منظور دستیابی به موفقیت و همچنین خلق آثار فاخر، حرکت در مسیر آموزش و توجه به آن است.

وی افزود: بسیاری از عکاسانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند، آشنایی کاملی با مفهوم مجموعه عکس ندارند؛ لذا ضروری است که به بحث آموزش و اطلاع رسانی توجه ویژه‌ای شود.

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان گیلان تصریح کرد: از آنجایی که در این دوره از دوسالانه ما شاهد تاکید ویژه به تولید مجموعه عکس هستیم، نیاز است که آموزش عکاسان نیز در دستور کار قرار گیرد و بدین صورت باشد که در دوره‌های بعدی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها با حضور اساتید شاخص در این عرصه برگزار شود.

احمدی گفت: حرکت این دوره از جشنواره به سمت تعریف پروژه برای تولید مجموعه را می‌توان گامی مهم در مسیر ارتقاء سطح عکاسی دانست و به نوعی می‌توان گفت که مجموعه عکس، عکاس را از منفعل بودن جداساخته و افقی نو در بیان را برای عکاس پدیدار می‌کند.

وی ادامه داد: اما نکته‌ای که باید به آن اهمیت داد این است که برای موفقیت ما در این مسیر نیاز است که به صورت گام به گام حرکت کنیم.

مسئول انجن عکس بسیج هنرمندان گیلان خاطرنشان کرد: بهتر بود که در این دوره از دوسالانه در بخش آزاد عکاسان آثار خود را به شکل تک‌عکس ارسال می‌کردند و در بخش ویژه، مجموعه محوری مورد تاکید قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: از آنجایی که مفهوم مجموعه عکس آنطور که باید در میان عکاسان ما هنوز به معنای صحیح خود تعریف نشده از این رو بهتر است برای مشارکت هرچه بیشتری عکاسان در دوره‌های بعدی دوسالانه، آثار تک‌عکس و مجموعه عکس در کنار یکدیگر پذیرش و داوری شوند.

احمدی با اشاره به مشارکت عکاسان گیلانی در این دوره از برگزاری جشنواره عکس نور گفت: خوشبختانه در این دوره از برگزاری جشنواره ما در دو بخش ویژه و آزاد نفرات منتخبی را داشتیم اما به دلیل شرایط استان گیلان و استقبال بیشتر عکاسان از تک‌عکس، آنطور که انتظار داشتیم، هنرمندان برای ارسال مجموعه عکس مشارکت لازم را نداشتند.

چهارمین دوسالانه عکس نور نهم و دهم دی‌ به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار