ورود ظریف به مسکو/ رایزنی با لاوروف دوشنبه

وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی وارد مسکو شد و قرار است فردا (دوشنبه) با لاوروف همتای روس خود دیدار و گفتگو کند.
کد خبر: ۳۷۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ - 29December 2019

ورود ظریف به مسکو/ رایزنی با لاوروف دوشنبهبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای روس و مقامات ارشد روسیه و در رأس هیأتی شامگاه امشب (یکشنبه) وارد فرودگاه ونوکووا مسکو شد و مورد استقبال «ماکسیم بارانوف» معاون بخش آسیای وزارت خارجه روسیه، کاظم جلالی سفیر و جمعی از کارمندان سفارت ایران در روسیه قرار گرفت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی و «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ظریف قرار است فردا (دوشنبه) با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

مناسبات دوجانبه و راه‌های تحکیم روابط، برجام، تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و تحولات بین المللی از جمله محور‌های گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و روسیه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ای که گذشت (دوم دی) نیز سفری دو روزه به عمان داشت و با مقامات این کشور از جمله همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، محمدجواد ظریف ۱۷ اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف برخی تعهدات برجامی در ۱۸ اردیبهشت ماه دیدار و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو برای دیدار و گفتگو با مقامات روسیه وارد مسکو شد و ۱۱ شهریور ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به گفتگو پرداخت.

وزرای خارجه ایران و روسیه هفتم آبان ۱۳۹۸ در ژنو و در حاشیه نشست سه جانبه با همتای ترکیه‌ای خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه، دیداری دوجانبه داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها