جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور سردار «علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در محل استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ - 31December 2019

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، مدیران و مسئولان استانی در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «امیری» در خصوص ساخت پنج یادمان شهدای گمنام استان اظهار داشت: این پنج یادمان در شهر‌های پیش قلعه، صفی‌آباد، حصاروگرمخان، درق و گرمه هستند و تاکنون سفت کاری آن انجام شده و نازک کاری آن باقیمانده است و تاکنون فرمانداری‌های این شهرستان‌ها اعتباری تامین نکردند.

استاندار در این جلسه دستور داد؛ جلسه‌ای با فرمانداران شهر‌های پیش قلعه، صفی‌آباد، حصاروگرمخان، درق، گرمه و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شود و در این جلسه برنامه ریزی‌های لازم جهت اتمام این پنج یادمان‌ها تا یک ماه آینده صورت گیرد.

در ادامه جلسه امیری با اشاره به قطعه صابرین جهت خاکسپاری والدین شهدا بیان کرد: جلسه‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد و در این جلسه در تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های راز و بجنورد زمینی برای خاکسپاری والدین شهدا در نظر گرفته شد و برای تعیین زمین در این دو شهرستان پیگیری‌هایی صورت گرفت، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

استاندار در ادامه دستور داد ظرف مدت یک هفته زمین موردنظر برای قطعه صابرین در شهر‌های راز، جرگلان و بجنورد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، مدیر کل راه و شهرسازی استان و فرمانداران راز و بجنورد انتخاب شود.

امیری با اشاره به مرمت و نگهداری یادمان شهدای گمنام و با نام گفت: بعد از اتمام ساخت یادمان شهدای گمنام این یادمان‌ها در شهر‌ها تحویل بخشداری‌ها و در شهرستان‌ها تحویل شهرداری‌ها می‌شود و تاکنون این اقدام به خوبی انجام شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در مورد دانشنامه دفاع مقدس گفت: طی دو جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد، دانشنامه دفاع مقدس در کارگروه فرهنگی اجتماعی به تصویب نهایی رسید، اما متاسفانه این دانشنامه را به شورای برنامه ریزی بودجه ارسال کردند درحالی که این دانشنامه یا دایره المعادف خراسان شمالی در دفاع مقدس یک طرح ملی استانی است و نباید در زیر مجموعه کارگروه پژوهش قرار بگیرد.

استاندار در ادامه صحبت‌های امیری بیان داشت: علت اینکه دانشنامه دفاع مقدس را در شورای برنامه ریزی استان مطرح کردیم به این دلیل بود که ردیف بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته شود، چون یکی از نداشته‌های استان این است که هیچ مستند مکتوبی از شهدا و رزمندگان نداریم بنابراین سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان موظف است اعتباری از سال‌های ۹۸ و ۹۹ جهت اتمام دانشنامه دفاع مقدس خراسان شمالی اختصاص دهد.

امیری در خصوص خرید کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کتابی از ما خریداری نکرده است.

«حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: سال گذشته تعداد ۲۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با مبلغ ۹ میلیون ۴۰۰ هزار تومان خریداری شد. امسال هم پیش بینی ما این است که ۳۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خریداری کنیم.

استاندار در این خصوص دستور داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اندازه مبلغ سال گذشته کتاب دفاع مقدسی خریداری کند و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات حوزه استانداری جهت خرید کتاب حوزه دفاع مقدس تخصیص می‌یابد.

امیری با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به دانشجویان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از دانشجویان و کارمندان ادارات استان درس آشنایی با دفاع مقدس را با اساتیدی که از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی می‌شوند، گذرانده اند.

امیری همچنین به خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه دولتی بجنورد اشاره کرد و گفت: هنوز یادمانی برای این شهدا ساخته نشده است که در ادامه استاندار دستور دارد هر چه سریع‌تر یادمانی برای این شهدای گمنام ساخته شود.

در پایان جلسه نیز هر یک از روسای کمیته‌های هشتگانه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گزارشی از عملکرد خود از ابتدای سال تاکنون ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار