سردار علاماتی خبر داد؛

جمع‌آوری ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس در کشور

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس ساماندهی و جمع آوری شده است و اگر همه با یکدیگر مشارکت کنیم می‌توانیم به ۱۰۰ میلیون سند برسانیم که این اسناد می‌توانند خروجی‌های بسیار مفیدی برای ما داشته باشد.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ - 31December 2019

جمع آوری ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس و ثبت زیر یک درصد خاطرات شفاهی در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس تضمین کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت فعلی، عزت ملت ایران شد و اگر هشت سال دفاع مقدس در تاریخ کشور ما وجود نداشت امروز کشور ما از آزادی و عزت برخوردار نبود.

وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس نباید تحریف شود و وظیفه ما این است که دفاع مقدس، ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و شهدا را زنده نگه داریم و عین واقعیتی که وجود داشت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این حوزه می‌توانیم انجام دهیم جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت کردن آن است.

سردار علاماتی با اشاره به اینکه هر کسی در دوران دفاع مقدس نقشی داشته است، گفت: گستردگی دایره نقش هریک از افراد آن دوران به اندازه گستردگی ملت ایران است و برای اینکه این نقش‌ها را در دوران دفاع مقدس حفظ کنیم ابتدا باید جمع آوری شوند.

وی تاکید کرد: احیا کردن خاطرات، اسناد و ثبت کردن آن به عهده همه ماست و این دینی است که نسبت به شهدا داریم و اگر این کار را نکنیم نسل‌های آینده حساسیت کمتری نسبت به موضوعات دوران دفاع مقدس خواهند داشت.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس نیازمند عزم جهادی و ملی است، گفت: دیگر فرصتی نداریم و امروز ضرر‌هایی که از این بی توجهی می‌بریم حاصل آن در خونه‌های ما و شماست.

سردار علاماتی تصریح کرد: وقتی به آمار‌های ثبت و ضبط آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در کشور نگاه می‌کنم واقعا خجالت می‌کشیم که چرا اینقدر کم کاری صورت گرفته است و این نیازمند یک عزم ملی و جهادی است.

وی اعلام کرد: متاسفانه زیر یک درصد از خاطرات شفاهی کشور و استان ثبت و ضبط شده است و این آمار در کشور فاجعه‌آور است و طی این دو سال اخیر است که به ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس سرعت بخشیدیم.

علاماتی افزود: در اسفندماه سا گدشته۱۰۰ کتاب تاریخ شفاهی، در مرداد امسال ۲۵ عنوان کتاب، طی هفته‌های گذشته ۲۰ عنوان کتاب رونمایی کردیم و بنا داریم در اسفندماه امسال نیز تعداد دیگری از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را رونمایی کنیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از ساماندهی و جمع آوری ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس خبر داد و گفت: اگر همه با یکدیگر مشارکت کنیم می‌توانیم این آمار را به ۱۰۰ میلیون سند برسانیم که این اسناد می‌توانند خروجی‌های بسیار مفیدی برای ما داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها