دریادار رستگاری مطرح کرد؛

همکاری سازمان صنایع دریایی با ۵۰۰ شرکت صنعتی و تحقیقاتی/ ایجاد بسترهای لازم را جهت تحقق تمدن دریایی

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه این سازمان تلاش می‌کند تا بستر‌های لازم را جهت تحقق تمدن دریایی ایجاد کند، گفت: برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلفی را از جمله همکاری سازمان با ۵۰۰ شرکت صنعتی، تحقیقاتی و پژوهشی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۳۷۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 01January 2020

همکاری سازمان صنایع دریایی با ۵۰۰ شرکت صنعتی و تحقیقاتی/ ایجاد بسترهای لازم را جهت تحقق تمدن دریاییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در آیین افتتاحیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی وزارت دفاع که صبح امروز (چهارشنبه) در جزیره قشم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر توسعه و پیشرفت متکی بر توان و دانش بومی تاکید دارند که وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی بر اساس همین راهبرد به ایجاد ظرفیت و توانمندی پرداخته است.

سازمان صنایع دریایی تامین کننده نیازهای رزمی ارتش، سپاه و ناجا در عرصه دریایی

وی افزود: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، تمام نیازهای دریایی نیروهای دریایی مقتدر جمهوری اسلامی ایران در ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریابانی نیروی انتظامی را طراحی و تولید می‌کند؛ البته این طراحی و تولید منحصر به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نیست و شبکه گسترده‌ای از فعالان صنایع کشور و شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص، تحت عنوان همکاران راهبردی با وزارت دفاع همکاری می‌کنند.

همکاری سازمان صنایع دریایی با ۵۰۰ شرکت صنعتی و تحقیقاتی

دریادار رستگاری با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ما پروژه مختلفی را متناسب با نیازمندی‌های خود در حوزه شناورهای سطحی، زیر سطحی و شناورهای تندرو در حال طراحی و تولید هستیم و همچنین تاکنون محصولات قابل توجه‌ای را وارد چرخه دفاعی کشور کرده‌ایم و امروز با جرات می‌توانیم بگوییم با بیش از ۵۰۰ شرکت صنعتی، تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاهی همکاری داریم.

ایجاد بسترهای لازم را جهت تحقق تمدن دریایی

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی به دنبال ایجاد یک تمدن دریایی و توسعه دریامحور کشور است، گفت: امروز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک تمدن دریایی با مختصات ایران اسلامی محیا کند؛ چرا که علم، دانش و فناوری ایجاد یک تمدن دریایی در کشور ما وجود دارد.

پیشرفت‌های نظامی در شرایط تحریم بیانگر اقتدار دفاعی است

رئیس سازمان صنایع دریایی تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور درحالی به وجود آمده که ما در سخت‌ترین تحریم‌های قرار داریم و نیروهای مسلح با وجود این تحریم‌ها روز به روز بر توانمندی و اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور افزوده شده است.

انهدام پهپاد متجاوز بیانگر توان بازدارندگی کشور است

وی با اشاره به اقتدار دفاعی نیروهای مسلح در برابر ابرقدرتهای فرامنطقه‌ای گفت: نیروهای مسلح ایران پهپاد متجاوز آمریکایی را منهدم می‌کند و دشمن جرأت عکس العمل ندارد درحالی‌که در گذشته با یک موضع‌گیری سیاسی، کشورهای استکباری، تنبیهات نظامی را در قبال کشورهای در حال توسعه استفاده می‌کردند و یا اینکه در گذشته ما را با گزینه نظامی روی میز تهدید می‌کردند؛ اما امروز به برکت صنایع پیشرفته، قدرت نظامی، دفاعی و نیروهای مسلح پا در رکاب ولایت ادبیات دشمن از گزینه روی میز و تهدید به استفاده از گزینه نظامی به پرهیز از تنش و جنگ با ایران تغییر پیدا کرده است.

دریادار رستگاری گفت: این توانمندی و باز دارندگی تنها با اتکا و باور به توانمندی‌های نسل جوان کشور به دست آمده است.

وی در این رابطه افزود: در برنامه پنج ساله ششم طرح‌های متعددی را در حوزه ساخت شناورها در دستور کار دادیم و اکنون و درحال آماده شدن برای افق ۲۰-۳۰ هستیم تا نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی ایران بتوانند از منافع و منابع کشور در خلیج فارس، دریایی عمان و اقیانوس هند و دریاهای آزاد دفاع کنند.

رئیس سازمان صنایع دریایی با آسیب‌شناسی در حوزه توسعه دریایی کشور خاطرنشان کرد: در کشور ما با وجود پتانسیل‌های عظیم و کثیری که وجود دارد؛ اما متاسفانه در برخی موارد از ظرفیت‌ها غافل بوده و نتوانسته‌ایم از فرصت‌ها استفاده کنیم، لذا باید به دنبال راهکار برای حل این مسائل باشیم به نظر من مهم‌ترین راهکار برای حل مسائل موجود عرصه دریا در کشور ایجاد تمرکز است.

جزیره‌ای عمل کردن ما را به جایی نمی‌رساند

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما جزیره‌ای عمل کردن است، گفت: جزیره‌ای عمل کردن امروز یکی از مسائلی است که موجب شده با وجود ثروت و ظرفیت‌های مطلوب در کشور نتوانیم به موفقیت‌های لازم دست یابیم. متاسفانه همین رویکرد سبب شده تا امروز بخش کوچکی از توان صنعت کشتی سازی کشور فعال باشد. از اینرو به یک وحدت مدیریت و برنامه ریزی در حوزه دریا نیازمندیم تا نیاز سازمان‌های بهره بردار در قالب دو برنامه پنج ساله پیش‌بینی شود و تامین شود.

پیشنهاد تشکیل معاونت دریایی در ریاست جمهوری

دریادار رستگاری با تاکید بر اینکه آنچه مهم است و و تحول مثبت ایجاد می‌کند اراده باور است، افزود: اگر یک معاونت دریایی در ریاست جمهوری تشکیل شود می‌توان شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر دکترین و راهبردهای صنایع دریایی در کشور بود.

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: در صنایع دفاعی امروز به دلیل وجود وحدت فرماندهی موفق بوده توانسته‌ایم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار