رحیم‌پور ازغدی در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت:

حاج قاسم یک متفکر و تحلیل‌گر بزرگ و عمیق بود/ مردم ایران تنها بُعد جهادی او را می‌شناسند

عضو شورای انقلاب فرهنگی بابیان‌ اینکه شهید سپبهد حاج قاسم سلیمانی یک متفکر و تحلیل‌گر بزرگ و عمیق بود، گفت: مردم ایران تنها بُعد جهادی شهید سلیمانی را می‌شناسند درحالی که او یک تصویر جدید از مجاهد و رزمنده ارائه کرد.
کد خبر: ۳۷۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 03January 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای انقلاب فرهنگی در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت با اشاره به شهادت سردار سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در سخنانی اظهار داشت: ما در طول هشت سال دفاع مقدس صحنه شهادت بسیاری از عزیزانمان را دیده‌ و شاهد جان دادن آن‌ها بودیم‌ اما شهادت حاج قاسم سلیمانی قلبمان را لرزاند و پایمان را سُست کرد.

وی افزود: چندین بار از زبان رژیم صهیونیستی و رژیم‌های فاسد منطقه که اسم نیروی قدس سپاه و گروه‌های جهادی را با نفرت و کینه و عصبانیت و در عین‌ حال با حسادت می‌برند، شنیدیم که می‌گویند حاج قاسم سلیمانی دشمن ماست ولی ما به ‌قدرت روحی، صلابت و صداقت او احترام می‌گذاریم؛ این سخن‌ها را مقامات درجه‌ یک دشمن گفته‌اند. خیلی مهم است که دشمن سربازان جمهوری اسلامی ایران را به صداقت و صلابت بشناسند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد: دشمن با به‌شهادت رساندن حاج قاسم به سیم آخر زد؛ این حرکت یعنی اینکه آن‌ها همه چیزشان را از دست رفته می‌دیدند وگرنه این حرکت آن‌ها هیچ منطقی ندارد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امروز ترامپ پرچم آمریکا را در صفحه توییتر، توییت کرده و دیگر چیزی نگفته است و رئیس پنتاگون اعلام کرد به دستور شخص ترامپ سلیمانی را کشته‌ایم. اینکه سران کفر و استکبار بگویند دشمنان درجه یک ما چه کسانی هستند مایه افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه شهید قاسم سلیمانی از ابتدا شهید بود، عنوان کرد: در جلسه‌ای که چند ماه پیش با ایشان داشتیم و نزدیک به یک ساعت طول کشید چنان زیبا، دقیق، علمی، عمیق، ایدولوژیک و انقلابی بحث کرد که همه حاضرین که همگی اهل فن و علم و تحقیق بودند مسحور قدرت تبیین ایشان شدند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی شهید قاسم سلیمانی را یک متفکر دانست و ادامه داد: مردم بُعد متفکر بودن حاج قاسم سلیمانی را کمتر شنیده‌اند و بیشتر بُعد جهادی ایشان را می‌شناسند. او یک متفکر و تحلیل‌گر بزرگ و عمیق بود؛ کسی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مبارزات دینی، روشنفکری و دانشگاهی حضور داشت و حتی بازداشت شده بود و در جریان انقلاب اسلامی از نوجوانی تا امروز که بدن تکه تکه شده او را دیدیم، در میدان بود.

رحیم‌پور ازغدی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: همانطور که حضرت امام خامنه‌ای فرمودند، باید شهادت حاج قاسم را به خود او تبریک گفت. کسی تصویر نمی‌کرد چنین انسان‌هایی زنده بمانند و اصلا مرگ طبیعی برای چنین افرادی ننگ است و آینده‌ای جز شهادت برای آن‌ها قابل تصویر نیست.

وی به قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: امروز پنج کشور منطقه وارد اردوگاه انقلاب اسلامی شده‌اند، انقلابی که در دهه 50 آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را از ایران بیرون کرد و حالا در یک نبرد آن‌ها را از کل منطقه بیرون کرده است؛ این‌ بزرگ‌ترین پیروزی‌ است. ایران و اسلام در طول تاریخ به‌این اندازه قدرت و پیروزی نداشته است. بعد از قرن‌ها این قدرت و عزت به‌وجود آمده و سربازان خط مقدم آن، حاج قاسم سلیمانی‌ها هستند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: امروز جهان در حال مقایسه دو تعریف از جهاد و شهادت است؛ یک تعریف عقلانی و اخلاقی از مجاهد که محصول شهدای ما در جبهه‌ها بود که بعدها در لبنان حزب‌الله را ساخت و در فلسطین جهاد اسلامی را به‌وجود آورد و حماس را در ادامه داشت و در یمن انصارالله و در عراق حشدالشعبی و در ادامه فاطمیون، زینبیون و علویون را به همراه داشت؛ این همان فکر جهادی است.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: خدا به کسانی مثل سلیمانی و ابومهدی و بچه‌های سپاه قدس این توفیق را داد که با ملت‌های مسلمان گره بخورند و هم‌آغوش با هم به‌شهادت برسند. حاج قاسم سلیمانی تصویر جدیدی از مجاهد و رزمنده ارائه کرد؛ در دنیا ژنرال‌ها تعریف خاصی دارند ولی این تعریف در ایران چیز دیگری است. سردار سلیمانی اوج احساس، عاطفه، محبت و مظهر اخلاق اسلامی بود. تواضع، ادب و محبت ویژگی ایشان بود؛ او نماد عشق، عاطفه و احساس بود. شهید سلیمانی در مسائل انسانی همیشه آماده گریه بود و در عین‌حال یقین مطلق بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار