گزارش دفاع‌پرس از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش در تهران؛

میلیون‌ها تهرانی فرمانده را بدرقه کردند/ از تهران به واشنگتن؛ فقط «انتقام سخت»

مراسم تشییع پیکر سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق و همرزمانش در تهران در حال برگزاری است.
کد خبر: ۳۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷ - 06January 2020

به گزاش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق و همرزمانش که در جریان حمله تروریستی توسط پهپادهای آمریکایی‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، با حضور غیرقابل توصیف مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه تهران در حال برگزاری است.

مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش/ تهرانی‌ها: انتقام سخت می‌خواهیم

جمعیت انقلابی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش از ساعتی پیش به سوی دانشگاه تهران در حرکتند. تراکم بالای جمعیت در خطوط متروی منتهی به مسیرهای راهپیمایی باعث شده تا مردم مجبور به پیاده شدن از مترو در ایستگاه‌های دورتر و طی مسیر به‌صورت پیاده، شوند.

پایتخت برای فرمانده آغوش خود را باز کرد/ خروش تهرانی‌ها برای سردار غیرت

در ادامه گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران مستقر دفاع‌پرس در مراسم را می‌خوانید:

امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

مردم حاضر در مصلی دانشگاه تهران در حال قرائت قرآن هستند که تا دقایقی دیگر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر پیکران شهیدان نماز اقامه خواهند کردند. 

بنا بر اعلام دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اقامه نماز کنند.

مردم برای اعلام انزجار خود از تروریست‌های آمریکایی و نشان دادن حق انتقام خود نسبت به این جنایت، جنازه نمادین ترامپ را به سمت دانشگاه تهران حمل کردند.

پایتخت برای فرمانده آغوش خود را باز کرد/ خروش تهرانی‌ها برای سردار غیرت

طنین «مرگ بر آمریکا» در پایتخت ایران

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در پایتخت ایران اسلامی توسط شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت‌کنندگان در طنین انداز شد.

فریاد «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» بلند شد

مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت» سر می‌دهند و به سمت محل اقامه نماز بر پیکران شهیدان حرکت می‌کنند.

خیابان‌های تهران صحنه خروش خون‌خواهان سردار/ شمارش معکوس «انتقام سخت» از پایتخت کلید خورد

دست نوشته‌های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکاست و رهایی قدس که مردم در دست دارند، قابل توجه است. 

پایتخت برای فرمانده آغوش خود را باز کرد/ خروش میلیونی تهرانی‌ها برای سردار غیرت

«فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار باز من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده»، «سنگرت خالی نیست ابومهدی» و « در دنیای بدون موشک سردار سلیمانی را با موشک زدند» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست‌نوشته‌های مردم شرکت‌کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی است.

خیابان‌های تهران صحنه خروش خون‌خواهان سردار/ شمارش معکوس «انتقام سخت» کلید خورد

پایتخت برای فرمانده آغوش خود را باز کرد/ خروش میلیونی تهرانی‌ها برای سردار غیرت

حضور «سرلشکر باقری» در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران حضور یافت.

خیابان‌های تهران صحنه خروش خون‌خواهان سردار/ شمارش معکوس «انتقام سخت» کلید خورد

حضور «سرلشکر سلامی» در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

حضور «سرلشکر قآانی» در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

حضور «سرلشکر جعفری» در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

حضور «سرلشکر رضایی» در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

ایران و العراق لایمکن الفراق

تهرانی‌ها برای فرمانده آغوش گشودند/ رستاخیز پایتخت در استقبال از حاج قاسم و یارانش

ورود پیکر مطهر شهدا به مصلی دانشگاه تهران

پیکر مطهر سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید قاسمی و همرزمانش والامقامش وارد مصلی دانشگاه تهران شد.

زینب سلیمانی: شهادت پدرم لرزه بر تن استکبار انداخته است

زینب سلیمانی دختر حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه پدرم سرباز ولایت و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات خواب را از چشم استکبار جهانی ربوده بود؛ اکنون هم شهادت ایشان لرزه به تن دشمنان امت اسلامی انداخته است.

دختر شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه منتقمین خون حاج قاسم و دیگر شهدای مدافع حرم برای انتقام از سران آمریکایی لحظه شماری می‌کنند، افزود: پدرم حامی و پشتیبان مظلومین سراسر جهان بود و برای نابودی نظام سلطه سال‌ها جهاد کرد و سرانجام به آروزی دیرینه‌اش که همان شهادت بود رسید.

تهرانی‌ها برای فرمانده آغوش گشودند/ رستاخیز پایتخت در استقبال از حاج قاسم و یارانش

دختر شهید سلیمانی تصریح کرد: امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را دیده اند.

وی افزود: آمریکا باید بداند که عاشورا منشاء قدرت مجاهدین و آزادگان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده اند و تا زنده اند شاگردان دیگری را تربیت و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه گران و تکفیری‌ها خواهند بود.

دختر شهید سلیمانی تاکید کرد: آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان ها در جبهه مقاومت شده است.

سخنرانی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این مراسم اظهار داشت: شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به محضر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، دولت، ملت، خانواده شهید و پرچمداران مقاومت تسلیت می‌گویم. 

وی گفت: مقاومت عقب‌نشینی نخواهد کرد، این ترورها ما در راه خود سست نخواهد کرد و این راه را تا آزادی فلسطین ادامه خواهیم داد. 

هنیه افزود: اعلام می‌کنم سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه شهید قدس است، شهید قدس. 

اقامه نماز بر پیکر شهید سلیمانی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی 

در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همرزمان شهیدشان، لحظاتی قبل رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای پس از ورود به دانشگاه تهران نماز را با چشمانی گریان بر پیکر شهید سلیمانی اقامه کردند. 

تهرانی‌ها برای فرمانده آغوش گشودند/ رستاخیز پایتخت در استقبال از حاج قاسم و یارانش

جملات «خاص» رهبرانقلاب در نماز بر پیکر قاسم سلیمانی/«شهید غوطه ور در خون»

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز بر پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند.

مقام معظم رهبری در نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارات اختصاصی را به کار بردند. رهبر معظم انقلاب در این نماز عبارت «اللهم أدخلهم برحمتک برضوانک، فإنک توفیتهم ملطخین بدمائهم فی سبیل رضاک مستشهدین بین أیدیهم، مخلصین فی ذلک لوجهک الکریم؛ پروردگارا به رحمتت ایشان رابه بهشت داخل کن، تو جان آنها را در حالیکه در راه رضای تو غوطه ور در خونشان شده و به شهادت رسیده و با اخلاص رو به سوی تو بودند، گرفتی».

رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارت «اللهم فاعل درجاتهم فاحشرهم مع محمد وآله الطاهرین وألحقنا بهم وارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای، الحمدلله الذی أکرم المستشهدین فی سبیله، الحمدلله الذی رزقنا الشهادة فی سبیله، الحمدالله الذی رزقنا الجهاد فی سبیل الإسلام؛ خدایا درجاتشان را بالاتر ببر و ایشان را با محمد و خاندان پاکش محشور بفرما و ما را به ایشان ملحق بگردان و شهادت در راهت را روزی ما قرار بده. حمد و ستایش خدایی را که شهیدان راهش را بزرگ داشت. ستایش خدایی را که شهادت در راه خودش را نصیب ما گرداند. ستایش خدایی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما گردانید..»

حضور روسای قوا در مراسم تشییع

حسن روحانی رئیس جمهور، آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش حضور یافتند.

پیام سردار سلیمانی 

خیابان‌های تهران صحنه خروش خون‌خواهان سردار/ شمارش معکوس «انتقام سخت» از پایتخت کلید خورد

پیکر مطهر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان پس از اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکرشان در دانشگاه تهران در بین سیل عظیم جمعیت تهران و در آغوش مردم جای گرفت.

خیابان‌های تهران صحنه خروش خون‌خواهان سردار/ شمارش معکوس «انتقام سخت» کلید خورد

پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط مردم تهران از دانشگاه تهران به‌سمت میدان آزادی با حضور میلیونی تشییع شد.

قرار است، پیکر این سردار مقاومت عصر امروز (دوشنبه) جهت وداع به قم منتقل و سپس جهت تدفین در روز سه‌شنبه به زادگاهش کرمان منتقل شود.

بر اساس اعلام حشدالشعبی، پیکر ابومهدی المهندس پس انجام آزمایش DNA جهت تدفین در وادی‌السلام نجف به عراق منتقل خواهد شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در پی حمله تروریستی هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار