قائم‌مقام رئیس دانشگاه بقیة‌الله(عج) سپاه:

تروماسنتر تهران در منطقه ۱۸ احداث می‌شود/ کنگره تروما به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد

رئیس اجرایی کنگره ملی تروما گفت: مرکز تروماسنتر باید از لحاظ دسترسی‌های بزرگراهی و امکانات فرودگاهی، وضعیت خوبی داشته باشد؛ به همین خاطر منطقه ۱۸ تهران به دلیل وجود شبکه بزرگراهی و نزدیکی به امکانات فرودگاهی انتخاب شده است.
کد خبر: ۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ - 05January 2015

تروماسنتر تهران در منطقه ۱۸ احداث می‌شود/ کنگره تروما به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ابراهیم متولیان رئیس اجرایی کنگره ملی تروما و قائممقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) در نشست خبری کنگره ملی تروما با اشاره به ضرورت احداث تروماسنتر در تهران، گفت: تروماسنتر تهران باید در حاشیه جنوبی نزدیک فرودگاه احداث شود و برای احداث آن دولت، وزارت کشور، مجلس، شهرداری و سایر نهادهای مرتبط با یکدیگر همکاری کنند، که در همین رابطه سه نقطه را در منطقه ۱۸ تهران پیشبینی کردهایم تا پس از انتخاب در یکی از این نقاط تروماسنتر تهران احداث شود.

وی سپس در خصوص آثار ارسال شده به دبیر خانه کنگره ملی تروما بیان داشت: تعداد ۱۶۰ مقاله در ۳۲ رشته تخصصی و فوق تخصصی به دبیرخانه کنگره ارسال شد که در روزهای برپایی کنگره تعداد ۳۷ سخنرانی تخصصی، ۲۷ پنل تخصصی، ۱۳ کارگاه علمی و ۱۳ سخنرانی جامع برگزار میشود؛ ضمن اینکه ۸۹ مقاله نیز بهصورت پوستر در کنگره ارائه میشود.

قائممقام دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) به خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی تروما به کشور بهصورت سالانه اشاره و تصریح کرد: تروما در کنار سرطان دومین علت مرگ و میر ایرانیان به شمار میرود؛ اما ما با سرمایهگذاری اندک و آموزش خیلی راحت میتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

متولیان در ادامه یادآور شد: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی بیمارستانهای صحرایی را کمی عقبتر از خط مقدم تشکیل دادیم و اولین درمانها را از همان مناطق آغاز کردیم، اکنون نیز بیش از ۱۰۰ عمل جراحی پیچیده در این بیمارستان انجام میشود؛ به نحوی که در ترومای سر و جراحیهای پیچیده در منطقه رتبه اول را داریم و در دنیا نیز جزو بهترینها محسوب میشویم.

رئیس اجرایی کنگره ملی تروما با بیان اینکه پیشبینی میشود یکهزار و ۵۰۰ نفر در این کنگره شرکت کنند، عنوان کرد: امسال کنگره را به دلیل کمبود وقت بهصورت ملی برگزار میکنیم؛ اما در سالهای آتی که ۲ سال یکبار خواهد بود، بهصورت بینالمللی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار