فرماندار شهرستان خوشاب عنوان کرد؛

ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل­‌های آینده

«امان‌­الله خدمتگزار» گفت: ما وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را که بر گرفته از نهضت حسینی است و ریشه در عاشورا دارد به نسل‌­های آینده منتقل کنیم تا با آشنایی جوانان با این فرهنگ، انقلاب اسلامی بیمه شود.
کد خبر: ۳۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 07January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان «خوشاب» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «امان‌الله خدمتگزار» فرماندار این شهرستان در فرمانداری خوشاب برگزار شد.

خدمتگزار در این نشست اظهار داشت: آنچه از قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به ما رسیده مرهون روشنگری­‌های حضرت زینب(س) به عنوان پیام‌­رسان عاشورا است.

فرماندار خوشاب افزود: ما وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را که بر گرفته از نهضت حسینی است و ریشه در عاشورا دارد به نسل­‌های آینده منتقل کنیم. آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس ضامن بقای انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی بر بسیج امکانات محلی و پشتیبانی شهرداری خوشاب برای تسریع در ساخت 2 یادمان شهدای گمنام شهرستان خوشاب تأکید کرد.

خدمتگزار در پایان برگزاری یادواره‌­های شهدا را با هماهنگی­‌های مسئولان محلی در سطح بخش و دهستان برای زمینه‌­سازی برگزاری هر چه باشکوه کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند راه­‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها، اظهار داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها که ساختار مردمی دارد با حمایت دستگاه­‌های اجرایی و تلاش­ پیشکسوتان دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد که برکات فراوانی را به همراه داشته است. تحکیم، تثبیت و فعال­‌سازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در دستور کار اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در سال جاری است.

وی در ادامه انتقال فرهنگ دفاع مقدس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در انتقال فرهنگ دفاع مقدس باید همچون حضرت زینب (س) باشیم و تمام سختی­‌هایی را که در این مسیر وجود دارد با جان و دل بپذیریم و نگذاریم که موانع و مشکلات ما را از ادامه راه باز دارد.

این مسئول تصریح کرد: نسبت به هر کاری که از شهدا باقی مانده و نتوانستند آن را به سرانجام برسانند نباید بی تفاوت باشیم و بر عهده ماست تا آن را به سرانجام برسانیم.

یوسفعلی­‌زاده در ادامه به میزبانی استان خراسان رضوی از پیکر مطهر 305 شهید گمنام در 98 نقطه استان اشاره کرد و افزود: یادمان شهدای گمنام باید همچون امامزاده، پذیرای زائران باشد و با اجرای برنامه‌­های متنوع و تأثیرگذار فرهنگی به آن رونق ببخشند.

وی در پایان، برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان، تدابیر کارساز مسئولان محلی و حمایت مردمی را در احداث و تکمیل یادمان­‌های شهدای گمنام شهرستان خوشاب ضروری دانست و تشکیل هیئت امنا شهدای گمنام این شهرستان را برای جذب مساعدت­‌های مردمی، شامل نذورات و موقوفات لازم دانست.

در ابتدای این جلسه «علیرضا سلطان­‌آبادی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خوشاب گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار