انتقام سخت/ امیر پوردستان:

قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست و ترامپ از این قدرت می‌ترسد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌داند قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست و از این قدرت می‌ترسد.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ - 07January 2020

قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست و ترامپ از این قدرت می‌ترسدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا می‌داند قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست و از این قدرت می‌ترسد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۳ می‌خواستند کشور‌های منطقه ما را تکه‌تکه کنند تا از این کشور‌های تجزیه شده بازارهایشان رونق گرفته و کشور‌ها هم ضعیف شوند.

وی ادامه داد: آمریکا بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ انواع بلا‌ها را بر سر یمن، سوریه، عراق و افغانستان آورد، اما حاج قاسم سلیمانی اجازه ندادند که این طرح به پیروزی برسد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نیرو‌های مقاومت را در منطقه سامان داد، گفت: او نیرو‌های حشد الشعبی در عراق و فاطمیون را در افغانستان ایجاد کرد و به این واسطه، داعش در منطقه شکست خورد تا کشور‌های منطقه به دست داعش تکفیری نیفتد.

وی با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها ادعا کرده‌اند هفت تریلیون دلار برای حضور در منطقه هزینه کرده‌اند، یادآور شد: اراده حاج قاسم سلیمانی و امثال این شهید بزرگوار اجازه نداد سرمایه گذاری شوم آمریکا در منطقه نتیجه دهد.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به شهادت سردار سپهبد سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به اسم شهید شده، اما حاج قاسم‌ها زنده هستند؛ لذا شاهد هستیم که بعد از شهادت ایشان، رهبر معظم انقلاب پرچم نیروی قدس را به سردار قاآنی دادند.

وی به عکس‌العمل ترامپ در رابطه با درخواست مردم ایران در خصوص انتقام سخت گفت: مشاهده می‌کنید که ترامپ هیچ عکس‌العملی در برابر قدرت نظامی ما و انتقام سخت نشان نمی‌دهد و این به خاطر این نیست که نمی‌خواهد، بلکه می‌خواهد، اما نمی‌تواند انجام دهد؛ چون قدرت بازدارندگی ایران بسیار بالاست و او از این قدرت می‌ترسد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش بیان کرد: من به ملت ایران می‌گویم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هوشیار هستند و نیرو‌های مقاومت اقدام سخت را یک‌باره انجام نمی‌دهد، بلکه گسترده و چندباره خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها