سردار کارگر در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

سپهبد شهید قاسم سلیمانی الگوی ماندگار اخلاص و عمل بود/ لزوم حضور قدرتمند و با برنامه در عرصه فضای مجازی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی الگوی ماندگار اخلاص و عمل بود، گفت: تا زمانیکه ما خود عامل به احکام الهی و الزامات شرعی باشیم، کارهایمان نیز رنگ و بوی خدایی می‌گیرد و در عرصه هستی همچون نگینی درخشان ماندگار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 10January 2020

سپهبد شهید قاسم سلیمانی الگوی ماندگار اخلاص و عمل بود/ لزوم حضور قدرتمند و با برنامه در عرصه فضای مجازیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اختتامیه همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اعتقادی و معنوی اظهار داشت: همه ما باید توفیق خدمتگزاری در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را که یک نهاد ارزشی است، قدردان باشیم و همواره با تقوای الهی در این مسیر نورانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه عامل بودن و تقوای الهی ما را به سر منزل مقصود می‌رساند، گفت: براساس آیات و روایات و تجربه عرفا و صالحان این یک حقیقت است، که تا زمانیکه ما خود عامل به احکام الهی و الزامات شرعی باشیم، کارهایمان نیز رنگ و بوی خدایی می‌گیرد و در عرصه هستی همچون نگینی درخشان ماندگار می‌شود.

سردار کارگر با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که این شهید بزرگوار را در زمان حیات و بعد از آن همچنان در دل مردم به عنوان یک الگوی بی بدیل زنده نگهداشت، اخلاص ایشان بود. حاج قاسم سلیمانی ضمن اینکه شجاعت، تدبیر و قدرت فرماندهی داشت، خود نیز عامل به گفته‌ها و اعتقاداتش بود.

وی با تاکید بر شخصیت فراجناحی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همانطوری که فرمانده معظم کل قوا اشاره کردند ایشان فردی جناحی و حزبی نبودند، اما انسانی واقعا انقلابی بودند یعنی انقلاب اسلامی خط قرمز ایشان محسوب می‌شد.

سردار کارگر بیان داشت: رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی اولا در اخلاص ایشان بود و در مرحله دوم انقلابی گری و حرکت به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی با بهره گیری از روحیه جهادی شان بود.

وی ادامه داد: انقلابی گری و روحیه جهادی ایشان سبب شد تا هیچ گاه در مسیر تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب آرام نگیرد و همواره در این مسیر تلاش و کوشش کند و دائما در سفر باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به جایگاه، درجه، اعتبار و مقبولیتی که داشتند اصلا نیازی به این همه تلاش و کوشش نداشتند، افزود: او همچون یک سرباز غیور دائما در جبهه حق تلاش می‌کرد و همت والایی که داشت در واقع برگرفته از روحیه جهادی، انقلابی گری و اخلاص و احساس مسئولیت ایشان بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: ایشان برای همه ما یک الگوی ماندگار بود که باید با تاسی از این شهید بزرگوار به راه خود ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه موفق‌ترین سازمان‌ها امروز به مسئله یادگیری و آموزش بها می‌دهند، افزود: موضوع یادگیری و پیشرفت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک مسئله مهم است؛ چراکه سبب ارتقای بازدهی و به روز شدن فعالیت‌ها می‌شود؛ لذا این موضوع باید با دقت نظر دنبال شود.

سردار کارگر با بیان اینکه ما همه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئول هستیم و باید در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با مسئولان استانی ارتباط منطقی داشته باشیم، افزود: مشارکت و تعامل روند پیشرفت و رو به تکامل را تسریع می‌بخشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها از مهمترین مراکز و کانون‌های علمی، فرهنگی و اعتقادی ما هستند، گفت: ارتباط و تعامل دائمی با این مراکز باید همواره در دستور کار ما باشند، چرا که همه اقشار جامعه بویژه نسل جوان و اهل علم، جامعه هدف ما محسوب می‌شوند.

وی در خصوص اهمیت ساخت موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور گفت: مسئله ساخت، تکمیل و تجهیز موزه‌ها از اولویت‌های ما است که باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

سردار کارگر در ادامه از تلاش مدیران استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه نشر کتب دفاع مقدس تشکر و قدردانی کرده و افزود: کتاب‌ها باید در تیراژ بالا منتشر شده و همچنین سطح کیفی و محتوایی رو به رشدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: موضوع پیشکسوتان یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود، البته در این حوزه تاکنون عملکرد بسیار مطلوب بوده است؛ اما باید بتوانیم در ادامه کار حداقل یکبار از تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در سال نخست ۵۰۰ نفر، سال دوم ۲۰ هزار نفر و امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را در سراسر کشور مورد قدردانی قرار دادیم و امیدواریم در سال ۹۹ از ۱ میلیون نفر از پیشکسوتان عزیز تقدیر کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت ساخت فیلم، سریال و کار‌های هنری، گفت: استفاده از ابزار‌های هنری برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بسیار ارزشمند و اثر گذار است؛ لذا باید نسبت به آن اهتمام شود، شما گاهی یک کتاب قطور را در یک فیلم کوتاه به تصویر می‌کشید و تمام نماد‌ها را در آن به مخاطب ارائه می‌دهید.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: موضوع فضای مجازی امروز برای ما از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و بهره گیری از این فضا در مرحله نخست مستلزم آن است که خودمان فضای مجازی را بشناسیم، دشمنان امروز با استفاده از این فضا و مدیریت آن در واقع بر اذهان عمومی مدیریت و هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به سرعت در این عرصه با برنامه و قدرتمند ظاهر شویم، افزود: امروز فضای مجازی آنچنان وارد زندگی‌ها شده است که حتی فرصت فکر کردن را از افراد گرفته است و لذا نباید در این فضا منفعل باشیم و عقب بیافتیم چراکه عقب ماندن از فضای مجازی، تصاعدی و جبران آن در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم موضوع مخاطب شناسی است، ما باید ذائقه افراد را بشناسیم و شناسایی کنیم و تولیدات خود را براساس ذائقه مخاطب پردازش کنیم و در واقع زمانی می‌توانیم بگوییم موفق هستیم که تولیداتمان مخاطب و طرفدار داشته باشد.

وی در پایان افزود: همچنین یکی از مسائلی که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، موضوع جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس است که همه باید در استان‌های مختلف در این رابطه تلاش کنیم.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها