معاون فرهنگی لشکر فاطمیون:

شهادت سپهبد «سلیمانی» تاییدی بر تداوم استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام‌ «حجت گنابادی‌نژاد» گفت: شهادت سپهبد «سلیمانی» برای ملت ما درس آمریکاستیزی و استکبارستیزی را به همراه داشت؛ لذا باید همواره با ارتقاء روحیه دشمن شناسی در خود، توطئه‌های دشمن را رصد و در جهت مقابله با آن گام برداریم.
کد خبر: ۳۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 10January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام فاطمیه، مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همرزمانش با حضور حجت‌الاسلام‌ «حجت گنابادی‌نژاد» رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و معاون فرهنگی لشکر فاطمیون در آستان امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این مراسم با بیان اینکه لحظه‌ای که رویدادی از شهید و شهادت محقق می‌شود چهار ضلع برای این شهید و شهادت کنار هم اتفاق می افتد؛ اظهار داشت: ما باید پیام شهدا را بشناسیم، صیانت کنیم، پاسداشت داشته باشیم و برای تعالی و نشر آن قدم برداریم.

وی با طرح این سوال که این چهار ضلع پیام شهید و شهادت کجاست و چیست؟ گفت: اولین پیام شهید در محضر خدا است، شهید بعد از شهادت در محضر خدا چه جایگاهی دارد؟ خدا در قران می فرماید شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم از این دنیا می رویم اما عده ای با مدال شهادت از این دنیا می روند، اینها کسانی هستند که‌ مجاهد فی سبیل الله هستند، این ها افرادی هستند که زندگی روزمره شان بر اساس ارزش های الهی انتخاب کرده اند لذا در محضر خدا عند ربهم یرزقون هستند و این امتیاز کمی نیست.

شهدا با کارنامه ممتاز در محضر خدا حاضر می‌شوند

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون اظهار داشت: بسیاری در عرصه های مختلف از جمله علم کارهای خیر کردند اما معلوم نیست با چه کارنامه ای در محضر خدا حاضر می شوند در حالی که شهدا با یک کارنامه درخشان و ممتاز در محضر خدا حاضر می شوند لذا مصداق عند ربهم یرزقون هستند.

گنابادی‌نژاد بیان داشت: وقتی این گواهی الهی به میدان آمد معادلات، محاسبات، پیام ها و انعکاس های دنیوی و اٌخروی، مادی و معنوی همه به هم می ریزد.

وی ضلع دوم پیام شهید و شهادت را مربوط به خود شهید عنوان کرد و گفت: وقتی فردی به شهادت می رسد جایگاه، نقش، مسئولیت و آن نقش آفرینی که نسبت به شهید وجود دارد چیست؟ در قرآن کریم به این مسئله اشاره شده است در آنجایی که می فرماید و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا فکر نکنیم شهدا مرده اند بلکه زنده اند؛ لذا ما بر این باور هستیم سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی خدمات، افتخارات، موفقیت ها، پیروزیها، سربلندی ها و عزت های فراوانی را برای اسلام، محرومان، مستضعفان و آزادگان جهان رقم زد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: ما نیز این اعتقاد را داریم که این شهید بزرگوار کارهای بزرگتری را بعد از شهادتش رقم خواهد زد. پیکرش عالم را به هم ریخت و حتی در شهرهایی که پیکرش تشییع نشد همه به خیابان ها آمدند.

تلاش جوانان برای انعکاس حضور مردم در تشییع شهید سلیمانی 

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون با توصیه به افراد به ویژه جوانان گفت: در فضای مجازی اجازه ندهید دشمن در کمرنگ کردن این حضور تلاش کند و شما جوانان این فضا را به نفع خود در نشان دادن این حضور در جهان برای شهادت سردار مصادره کنید.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: این ضرب آهنگی بود که با شهادت حاج قاسم سلیمانی رقم خورد؛ گروههای جهادی در عراق که به هر دلیلی سالها فعالیت خود را متوقف کرده بودند، در راستای انتقام سختی که باید برای خون حاج قاسم سلیمانی به صورت کثیف آمریکا و ترامپ خبیث نواخته شود، فراخوان های جدید خود را اعلام کردند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ضلع سوم شهادت بیان کرد: ضلع سوم و پیام شهادت مربوط به بستگان شهید است، فردی که به شهادت می رسد پدر و مادر و همسر و فرزند دارد. پیام بستگان شهید پیام خواهر امام حسین(ع) حضرت زینب کبری(س) است.

وی افزود: ابن زیاد از یک طرف می خواست با شهادت امام حسین (ع) خط امامت و اندیشه ایشان را برچیند و از طرفی دیگر با ترور روانی که برای بازماندگان طراحی کرده بود می خواست هیچ انعکاسی برای ترویج فرهنگ عاشورا باقی نگذارد اما حضرت زینب(س) در مقابل سرهای شهدا در پاسخ به این پرسش ابن زیاد که چه دیدی؟ ایشان فرمودند: به جز زیبایی هیچ چیز دیگری ندیدم.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون تصریح کرد: این گفته حضرت زینب(س) همان سخنرانی دختر حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر پدر خود بود که اعلام کرد که افتخار پدر ما این بود که سرباز ولایت بود و سفارش و وصیتش به ما این بود که ما نیز سرباز ولایت باشیم.

در مقابل دشمن نهراسیم

وی عنوان کرد: خانواده شهدا علی رغم اینکه اندوه شهادت عزیزشان را به تن خریدند و متحمل درد و فراق شدند اما همیشه مراقب بودند که به عنوان خانواده شهید مورد سوء استفاده دشمن، منافقین و استکبار قرار نگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به نقش آفرینی خانوده شهدا در مقابل شهادت عزیزانشان گفت: من و شما چه مسئولیتی در مقابل شهدا بر عهده داریم؟ مسئولیت ما نسبت به شهید و شهادت این است که نترسید و نهراسید.

گنابادی‌نژاد افزود: حاج قاسم رفت تا ما آمریکاستیزی و استکبار ستیزی را فراموش نکنیم. دشمن شناسی را فراگیریم و دوباره درس جهاد، مقاومت و شهادت در گستره جهانی احیا شود.

این مسئول با بیان اینکه سردار سلیمانی ۴۰ سال لباس جهاد را بر تن داشت؛ ابراز داشت: بسیاری در دفاع مقدس حضور داشتند اما بعد از آن به هر دلیلی نتوانستند و یا نخواستند به جهاد بروند اما سردار یک روز عرصه جهاد را کنار نگذاشت و ۴۰ سال مجاهد فی سبیل الله بود. انواع گمانه زنی ها در خصوص نحوه شهادت ایشان وجود داشت، اما چرا باید وی توسط آمریکایی ها و توسط شخص ترامپ شهید شود؟ چون او فرمانده جهادی های عالم بود و اگر معاون فرهنگی لشکر فاطمیون به شکل دیگری شهید می شد به این شدت خط آمریکا ستیزی و استکبار ستیزی واضح و روشن نبود.

شهادت سردار سلیمانی به ما درس تداوم استکبارستیزی بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادت خود خط جدیدی از آمریکا ستیزی برای عالم معرفی کرد؛ بیان داشت: این چهار ضلع و پیام شهادت پیرامون شهید و در منظومه فکری ارزشی و ولایی اتفاق می افتد ولی آن طرف جبهه حق نیز برخی می خواهند از جریان شهید و شهادت پیام های دیگری را دنبال کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: شیطان در وسط ماجرا قرار می گیرد و می خواهد ما از جریان شهید و شهادت در خط ترس، یاس و دلسردی قرار گیریم، می گویند دنیا علیه شما اجماع کرده و شما تحریم جهانی می شوید، بترسید، اینها خط شیطانی است.

این مسئول ابراز داشت: سردار سلیمانی شهید شد که به ما آمریکاستیزی بیاموزد، عده ای ممکن است از شهادت سردار سلیمانی و جریان شهدای عزیز بخواهند خط ذلت، تسلیم و انفعال را معرفی کنند و این محافل برگزار می شود تا ما با آرمان های حاج قاسم بیعت کنیم نه با آرمان های شیطانی و مسیر و پیام های باطل.

گنابادی‌نژاد خاطر نشان کرد: پاسخ ما با این عده همان پاسخ حاج قاسم است. دشمن از اول بوده است. وی در هر میدانی که حاضر بود می دانست آمریکایی ها و اسرائیلی ها در مقابل وی هستند اما او به خدا اتکا کرد.

وی با اشاره به سیلی هایی که سردار سلیمانی به دشمنان زد؛ گفت: اخراج اسرائیل از جنوب لبنان یکی از سیلی های محکمی بود که سردار سلیمانی به صهیونیست ها زد به فاصله کمی اسراییل جنگ تمام عیار علیه لبنان آغاز شد که به جنگ ۳۳ روزه مشهور است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان گفت: خدمات حاج قاسم سلیمانی را صفحات تاریخ باید بنوسید و ما باید راه حق را برویم و این راه حق پایان بدی ندارد اگر چه سیلی بخوریم اما این پایان، پیروزی و سرافرازی را به همراه دارد.

در این مراسم دختر زینب محرابی فرزند شهید مدافع حرم حسین محرابی، به بیان خاطراتی از دیدارش با سردار شهید سلیمانی و پدر شهیدش پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار