امام جمعه بغداد:

در جهان فقط امام خمینی و امام خامنه‌ای در برابر آمریکا ایستادند/ آنکه باید از عراق بیرون برود آمریکاست

حجت الاسلام سید یاسین موسوی گفت: خواست خدا این بود که سردار سلیمانی در عراق شهید شود تا به همه ثابت شود که برای عراق زندگی کرد و مبارزه کرد و شهید شد.
کد خبر: ۳۷۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ - 11January 2020

در جهان فقط امام خمینی و امام خامنه‌ای در برابر آمریکا ایستادند/ آنکه باید از عراق بیرون برود آمریکاستبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بررسی و تحلیل جنایت آمریکا در حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی و ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و همچنین پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به این جنایت‌ها پرداخت و اظهار داشت: حمله به نیرو‌های حشدالشعبی و ترور فرماندهان مظلوم و در راس آن‌ها شهیدحاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس رضوان الله علیهما و واکنش نیرو‌های اسلام در حمله به پایگاه آمریکا و نمایش دوباره فتح خیبر اتفاق بزرگی بود که این روز‌ها رخ داد و همه از آن‌ها اطلاع دارید و بحث روز هم این شده است.

وی افزود: امروز برخی همه چیز را رها کرده و این بحث را مطرح می‌کنند که آیا پاسخ ایران به آمریکا پاسخی قانونی بود یا غیر قانونی؟ آیا این اقدام ایران نقض حاکمیت عراق است یا نیست؟ برخی آن را نقض حاکمیت عراق می‌دانند و برخی مسئولان هم ممکن است بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده باشند و من درباره این موضوع هم فعلا صحبت نمی‌کنم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مطلب سوم این است که آیا ما نوکر ایران هستیم یا نیستیم؟ ما چه رابطه‌ای با ایران داریم؟ برخی می‌گویند ایران کشوری است که ما هشت سال با آن جنگ داشته‌ایم و دشمن اول ماست و ادعا می‌کنند اکنون ما دنبال رو و وابسته نظام ایران شده‌ایم؛ لازم است من درباره رابطه عراق با ایران توضیح بدهم. ما با ایران جهات اشتراکی داریم و در برخی مسائل هم جدای از هم هستیم و باید بدانیم کجا باید ارتباط داشته باشیم و کجا جدا باشیم.

وی گفت: سید شهید امام سید محمدباقر صدر کسی است که به دست خود صدام شهید شد. این سید بزرگ هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد، قبل از پیروزی انقلاب بیانیه‌ای صادر کرده و پس از پیروزی هم نامه‌ای به امام خمینی نوشت و برای امام خمینی نوشت من آماده‌ام که وکیل شما در کوچک‌ترین روستای ایران باشم تا به اسلام خدمت کنم.

امام جمعه بغداد اضافه کرد: در حالی که در آن زمان مردم در عراق و کشور‌های خلیج فارس و لبنان و عرب‌ها در نقاط مختلف جهان مقلد او بودند، اما او اعلام آمادگی کرد تا عضو کوچکی در خدمت رسالت امام خمینی باشد و این نامه‌ها موجود است و شهید سید محمدباقر صدر در نهایت به خاطر ایران و انقلاب اسلامی شهید شد و صدام به او پیشنهاد داد که از تایید ایران دست بردار تا به تو همه چیز بدهم، اما او نپذیرفت و شهید شد چون دست از اعتقاد خود برنداشت.

وی ادامه داد: به یاد دارم در روز پیروزی انقلاب اسلامی سید محمدباقر صدر دیر به درس رسید و ما در مسجد جواهری منتظر بودیم که ایشان با خنده با آن چهره نورانی وارد شد و گفت: «به رادیو گوش می‌کردم که از سقوط آخرین قلعه از قلعه‌های طاغوت در ایران خبر داد (منظور او سرنگونی شاه بود) و خدا به دست این مرد بزرگ (امام خمینی) آرزوی تمام انبیا و مرسلین را محقق کرد»؛ آیا شما عبارتی از این بزرگ‌تر می‌شناسید و به خاطر همین جمله هم شهید شد.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به مبارزه سردار سلیمانی با داعش و کمک به عراقی‌ها گفت: حاج قاسم در آن روز‌ها به عراق می‌آمد و خودش به دل معرکه می‌رفت و به عنوان مثال در خط مقدم معرکه سخت جرف الصخر و آمرلی و تلعفر وارد شد. چرا؟ چون تجاوز به یک وجب از خاک عراق تجاوز به اسلام است و از این رو از مرگ نمی‌ترسید و خواست خدا هم این بود تا در عراق شهید شود تا به همه ثابت شود که برای عراق زندگی کرد و مبارزه کرد و شهید شد نه مثل برخی مزدوران!

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: ایرانی‌ها از عراق چه می‌خواهند؟ آیا می‌خواهند عراق را اشغال کنند؟ به خدا سوگند نه، شما ببینید یک افسر یا سرباز یا تانک ایرانی در عراق می‌بینید؟ حتی آن زمان هم که نیرو‌ها یا افسران ایرانی برای کمک به عراق می‌آمدند ما آن‌ها را نمی‌دیدیم و مستقیما از مرز به میدان جنگ می‌رفتند و گاهی هم به زیارت عتبات ائمه مشرف می‌شدند و سپس به ایران باز می‌گشتند و برخی از آن‌ها هم شهید شدند و موفق به زیارت امام حسین نشدند، زیرا معتقد بودند زیارت امام حسین در جبهه و دفاع از شما و دفاع از زنان و خاک ماست و با این حال هنوز هم برخی می‌گویند ایران بره بره؟! (باید بیرون برود).

وی ادامه داد: با اینکه با ایرانی‌ها ارتباط داریم، اما در برخی امور هم راه ما جدا می‌شود آن‌ها می‌خواهد کشور خود را آباد کنند و ما هم باید کشور خود را آباد کنیم، چون کشور ما خراب و ویران است و چهل سال است کشور ما در محاصره است و این محاصره همچنان ادامه دارد، اما چرا ما ایرانی‌ها را الگوی خود قرار نمی‌دهیم تا ما هم به استقلال برسیم؟

امام جمعه بغداد اظهار داشت: منظور ما این است که آن‌ها را الگو قرار دهیم تا مستقل شویم نه اینکه حاکم ما شوند یا در حکومت ما شریک باشند، زیرا ما خودمان باید بر عراق حکومت کنیم و البته من به یقین و اطمینان می‌گویم که در مراکز تصمیم گیری و وزارتخانه‌ها یک ایرانی وجود ندارد؛ نه در مسئولان نظامی نه عملیات مشترک و نه در وزارتخانه ها.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به بررسی جایگاه آمریکا در عراق پرداخت و گفت: شما فراموش کرده اید که آمریکا و نیرو‌های آمریکایی در همه جای کشور ما جولان می‌دادند و حتی این حسینیه نیز شاهد است که چند بار خواستند آن را ویران کنند و جوانان اجازه ندادند و خانه من شاهد است که چند بار جوانان همراه مرا در خانه ام بازداشت کردند و چند بار خواستند مرا بازداشت کنند که خدا مرا نجات داد و با وجود پیری و سالخوردگی و موی سفید مجبور می‌شدم از پشت بام‌ها فرار کنم. آیا کسی از شما هست که آن رنج‌ها و کشتار‌ها و قتل عام‌ها توسط آمریکایی‌ها را ندیده باشد؟

وی با اشاره به تصمیم پارلمان مبنی بر لزوم خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق، این پرسش را مطرح کرد که پاسخ آمریکا چه بود؟ آیا آن‌ها قبول کردند؟ ترامپ گفت ما از عراق بیرون نمی‌رویم، اما برخی‌ها هنوز هم در خیابان فریاد می‌زنند ایران باید بیرون برود. ایران کجاست تا بیرون برود‌ای احمق؟ آنکه باید بیرون برود آمریکاست. این آمریکاست که کشور ما را اشغال کرده و قبول هم نمی‌کند که بیرون برود.‌ای کسی که در میدان تحریر نشسته‌ای عاقل باش و بفهم تا مزدور بیگانگان نشوی!

وی افزود: البته تنها خواسته ما خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نیست، بلکه ما خواستار استقلال عراق هستیم و اینکه کشور ما از تمام کشور‌های دیگر حتی ایران مستقل باشد و آمریکا و اتحادیه اروپا و ائتلاف بین المللی و دخالت‌های عربستان در آن نباشد. میلیارد‌های سعودی کجا رفت و از کجا آمده بود؟ هزارن نفر نیروی انتحاری، بیش از ۴ هزار نیروی انتحاری ئ تروریست سعودی که ما را کشتند و سر بریدند، چه کسی آن‌ها را به عراق آورده بود؟ به همین خاطر ما خواستار استقلال کشور هستیم تا عراق قدرتمند باشد، اما اکنون که مستقل نیستیم حتی سلاحی برای دفاع از خود نداریم و باید ارتش خود را به انواع سلاح مسلح کنیم.

این عالم مبارز خاطرنشان کرد: شما ببینید در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی چند جوان وارد منطقه سبز بغداد شدند و به طرف دیوار سفارت سنگ پرت کردند نه به خود سفارت؛ زیرا سفارت کیلومتر‌ها مساحت دارد و فقط تعدادی سنگ به دیوار سفارت پرت کردند، اما آمریکایی‌ها به همین بهانه واهی عزیزترین فرزندان ما را کشتند و ترور کردند و بهانه آن‌ها دفاع از خویش و دفاع از سفارت بود و ایران هم انتقام گرفت.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: بنا برآنچه نقل شده ۱۳ موشک به این پایگاه اصابت کرده است، ترامپ می‌گوید هیچ اتفاقی نیفتاده است. ببینید چه ترسویی است این ترامپ! شب گذشته فرمانده نیرو‌های عملیاتی آمریکا گفت: موشک‌های ایران به تاسیسات آمریکایی اصابت کرده و حتی یک موشک نیز خطا نکرده است به گونه‌ای که اکثر تاسیسات نظامی پایگاه عین الاسد تخریب شد و این سخن نیرو‌های عملیات مشترک آمریکا است که گفته هواپیما‌ها و بالگرد‌های زیادی به آتش کشیده شده، اما عدد آن‌ها را ذکر نکرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اسرائیلی‌ها نیز گفتند نیرو‌های آمریکا دو هواپیما با بیش از ۲۰۰ مجروح را به اسرائیل منتقل کرده اند و تعداد زیادی مجروح را نیز به بیمارستان بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا منتقل کرده اند و خدا می‌داند چقدر مجروح داده اند!

امام جمعه بغداد افزود: آن‌ها جسد‌های کشته شده‌ها را نیز مستقیما به آمریکا بردند و خدا می‌داند تعداد آن‌ها چقدر بوده است! اما ترامپ می‌گوید چیزی نشده و از سوی دیگر هم گفته ایران کشوری بزرگ است و ما هم می‌خواهیم ایران بزرگ باشد و نمی‌خواهیم پاسخ ایران را بدهیم.

وی در ادامه با ترسو خطاب کردن ترامپ گفت: ترامپ تا دو روز پیش در حال تهدید بود و می‌گفت اگر یک نفر زخمی بشود من ایران را خراب می‌کنم و حتی اگر به یک تاسیسات ما حمله شود من ایران را ویران می‌کنم، اما اکنون چرا ساکت مانده ای؟ مگر تو نبودی که گفتی ما ۵۲ هدف را در ایران معین کرده ایم، پس چه شد؟ چرا هیچ کاری نمی‌کنی؟

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ایران کشور علما و اسلام است و همین ایران در زمان شاه همین ایران ذلیل بود، اما اکنون کشوری بزرگ است که آمریکا را به چالش کشانده است، چون پس از جنگ دوم جهانی کسی حتی یک تیر به سوی نیرو‌های آمریکایی شلیک نشده بود، اما ایران این کار را انجام داد و هیچ کشوری هم جرات حمایت از آمریکا را نداشت.

وی بیان داشت: چون همه ترسو هستند و این اتحادیه اروپا با آن همه سلاح و قدرتی که دارد ترسو است و از آمریکا می‌ترسند و در این دنیا فقط دو نفر در مقابل آمریکا ایستادند که اولی امام روح الله الموسوی الخمینی بود و دومی امام خامنه‌ای است که هر دو آمریکا را به چالش کشیدند و امام خامنه‌ای به آن‌ها گفت: اگر کار خود را تکرار کنید حتی یک نفر از شما در منطقه زنده نمی‌ماند.

امام جمعه بغداد افزود: اکنون آمریکایی‌ها یک بار می‌گویند از منطقه عقب‌نشینی می‌کنیم و یک بار می‌گویند عقب نشینی نمی‌کنیم و اکنون به ایران التماس می‌کنند و شب گذشته نیز ترامپ رسما نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی ایران فرستاده و گفته که از تنش‌ها بکاهید و ما آماده گفتگو و مذاکره بدون قید و شرط هستیم وشما هرچه بخواهید ما حاضریم.

وی ادامه داد: چرا ما عراقی‌ها مانند ایرانی‌ها نیستیم؟ ما اندک نیستیم، آیا ما مرد جنگ نیستیم؟ همه ما مرد جنگیم مگر ما تمدن نداریم مگر شجاع نیستیم پس چرا مثل آن‌ها نیستیم؟ زیرا آمریکایی‌ها مار ا مشغول ساخته اند و مادشمن اصلی خود را رها کرده ایم.

امام جمعه بغداد یادآور شد:‌ برای شما مثالی از شجاعت عراقی‌ها می‌زنم: نمایندگان پارلمان ما همین روز‌ها در پارلمان جمع شدند و دولت عراق به اخراج نیرو‌های آمریکا و ابطال معاهده با آمریکا ملزم کردند. این موضعی نمونه در جهان عرب است، زیرا ما اولین کشور در جهان عرب هستیم که به آمریکا دستور داد نیرو‌های خود را از خاکش خارج کند و این تصمیم پارلمان عراق بود و شجاعانه هم بود و بسیار هم درست بود و باید از پارلمان به خاطر این تصمیم تشکر کنیم.

وی افزود: ما اکنون در اول معرکه خود با آمریکا هستیم و این معرکه تمام نشده است و در این معرکه من به سیاسیون توصیه می‌کنم که دست از چپاول عراق و همچنین ریاست خواهی و سهم خواهی بردارند و هرچه زودتر نخست وزیر شایسته عراق را انتخاب کنند و کاری نداشته باشند که فردی مانند برهم صالح یا دیگران موافق یا مخالف باشند، زیرا دولت کنونی مزدور آمریکا است و چیزی را می‌پذیرد که آمریکا بپذیرد و شما همان طور که به اخراج آمریکا از عراق رای دادید، اکنون هم باید با شجاعت نخست وزیر عراق را انتخاب کنید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار